اولین دوره طرح ملی مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور با معرفی برگزیدگان در بخش دختران پایان یافت.

در مراسم اختتامیه این طرح که امروز در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد، برگزیدگان کارگاه‌های ۲۳ گانه این دوره آموزشی- مهارتی معرفی و تجلیل شدند.
مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: طرح مذکور با این هدف اجرا شد که دانش آموختگان شاهد و ایثارگر مهارتی را کسب کنند تا در حین تحصیل یا پس از فراغت از تحصیل، در صورت عدم فعالیت در رشته تخصصی خود، بتوانند کسب و کار در مهارت جدید خود راه اندازی کنند.
تقی زاده افزود: تلاش می‌شود دانشجویان شاهد و ایثارگر با مهارت‌افزایی و توانمندسازی، بعد از دانش آموختگی الگوی نمونه و متخصص در تراز انقلاب اسلامی باشند.
نخستین دوره طرح ملی مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم به مناسبت هفته ملی مهارت در دو بخش دختران و پسران از ۱۰ تا ۲۸ مرداد در تبریز برگزار شد.
این رویداد مهارت‌افزایی با حضور حدود ۴۰۰ نفر از دانشجویان در ۲۳ رشته هنری و مهارتی از جمله قلم‌زنی، انگشتر سازی، پایه جواهرسازی، حکاکی فلز، میناکاری، تراش شیشه، نقاشی روی شیشه، آینه‌کاری، خاتم‌کاری، معرق چوب و منبت، مدل قالب سفال، کار با چرخ سفالگری، ساخت سفال، نقاشی روی کاشی و سفال، بافت فرش و گلیم، طراحی سنتی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.