شهردار منطقه ۱۶ تهران گفت: پس از ۴ دهه شهرداری تهران موفق به تثبیت مالکیت و احقاق حقوق خود در پروژه مجتمع تجاری مهتاب شد که ۱۵۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶ تهران، گفت: یکی از معضلات و مشکلات منطقه ۱۶ تعیین تکلیف مالکیت چندین پلاک در مجتمع تجاری مهتاب بود که خوشبختانه با درایت واحد حقوقی و مشارکت مرکز حقوقی شهرداری تهران مالکیت شهرداری در این واحد‌ها تثبیت شد. 

وی ادامه داد: مجتمع تجاری مهتاب (ثقفی) در محله باغ آذری (صابونیان) در مساحتی حدود ۳۷۰۰ متر مربع با تعداد پلاک ثبتی ۴۰ پلاک که تعدادی متعلق به شهرداری بوده و نیز بالغ بر ۱۲ پلاک ثبتی در آن با دارا بودن سند مالکیت بنام بانک رفاه کارگران بوده که از باب مالکیت مورد مناقشه و معارضه و دعوی فی مابین شهرداری و بانک بوده است.

سالاری پور خاطر نشان کرد: این پلاک‌ها در دهه ۵۰ و به جهت اجرای پروژه‌های شهرسازی و تأمین سرانه‌های خدماتی با عاملیت بانک خریداری شده و حسب توافقات آن زمان در اختیار شهرداری پایتخت قرار می‌گیرد.

شهردار منطقه۱۶ در ادامه به نقش بازار شیشه و بلور در محله باغ آذری اشاره کرد و افزود: در سنوات اخیر شهرداری منطقه ۱۶ در راستای درآمدزایی و ارائه خدمات بهتر به ساکنین محله و افزایش ارزش املاک باغ آذری و تجمیع بازار‌های خرد بلور اقدام به مشارکت و احداث مجتمع تجاری و اداری می‌نماید؛ اما در حین بهره برداری موضوع مالکیت املاک مذکور از طرف بانک مورد تعرض حقوقی و قضایی واقع می‌شود.

سالاری پور در ادامه به احقاق حقوق شهرداری به عنوان یکی از وظایف اصلی مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: در راستای جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های شهر و شهرداری و سلب مالکیت، مجتمع اداره حقوقی منطقه با همفکری مرکز حقوقی شهرداری تهران در اقدامی پیش‌دستانه طرح دعوی در محاکم قضایی و جمع آوری اسناد و مدارک و استناد به مکاتبات دهه ۵۰ دولت وقت و نیز تاریخچه گود‌های جنوب تهران می‌کند.

وی در پایان اظهار کرد: با استفاده و ارجاع موضوع به هیات کارشناسی رسمی خبره در امور ثبتی، اراضی و ملکی و اثبات وقوع پلاک‌ها در پروژه‌های دهه ۵۰ و عاملیت بانک موصوف در اجرای پروژه نهایتا با اقناع قضات دادگاه بدوی و تجدیدنظر دادنامه، رأی قطعی در نفع و له شهرداری صادر و پس حدود ۴ دهه شهرداری تهران موفق به تثبیت مالکیت وحقوق خود در این پروژه که ارزش فراتر از ۱۵۰۰ میلیارد تومان دارد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار