وزیر راه و شهرسازی گفت:هیچ یک از شرکت‌های هواپیمایی کشور زیان ده نیست بلکه حاشیه سود این شرکت‌ها متفاوت است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم نامه فی مابین شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت فرودگاهی  و رونمایی از اطلس سرمایه گذاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی  ایران سند جامع هوشمند سازی فرودگاه های ایران با بیان اینکه آسمان ایران برای عبور پروازها باید جذاب تر شود گفت: احکام بسیار خوبی در برنامه هفتم در واگذاری فرودگاه‌ها قرار گرفته است که این موضوع دست فرودگاه‌ها را باز گذاشته است که می تواند بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: در احکام برنامه موضوع ترانزیت تصویب شده و دبیرخانه ترانزیت در وزارتخانه تصویب شده و همین امر باعث شده که دست شما را برای افزایش ترانزیت باز شده است.

بذرپاش با بیان اینکه اقدام امروز و تفاهم نامه های که منعقد شده  می تواند جهت گیری جدید و متفاوت در صنعت هوایی و فرودگاهی کشور رقم بزند گفت: بعد از مرحوم قاسمی که مسئولیت وزارت راه و شهرسازی بر عهده بنده قرار داده شد، از ابتدای حضور تاکید کردم که باید فرودگاه های کشور واگذار شود و تصدی گری دولت کار درستی نیست. زیرا ظرفیت مدیریتی دولت را اشغال می کند.

وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه بخش خصوصی می تواند کیفیت بالاتری در بخش خدمات ارائه کند و از ظرفیت نیروی انسانی برای توسعه فرودگاه های جدید و پیشبرد اهداف گام برداشته شود گفت: نمونه این اقدام هوشمندسازی فرودگاه های کشور است.

او گفت: راه های تسهیل خرید هواپیمااز طریق اقدامات و برنامه های که در دستور کار قرار گرفته است را برای شرکت های هواپیمایی فراهم کرده ایم.

وی تاکید کرد: از شرکت های هواپیمایی برای سرمایه گذاری در فرودگاه های کشور در خواست کردم زیرا برای این قشر جذابیت بیشتری دارد که به قرارداد منتج نشد.

بذرپاش بیان کرد   : با اطلس سرمایه گذاری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران قابلیت ارتقا و اصلاح دارد. 

وی با بیان اینکه  مردم از دولت توقع افزایش خدمات در کنار توسعه ناوگان دارند،  با انجام  این اقدامات سال آینده سال خوبی برای ناوگان هوایی به شمار می رود گفت: به جای اینکه دولت به تامین ناوگان اقدام کند، شرکت ها برای تامین ناوگان مورد نیاز خود اقدام می کنند و به شتاب بیشتری امتداد خواهد یافت.

او  با تاکید بر اینکه هیچ یک از شرکت های هواپیمایی کشور زیان ده نیست بلکه حاشیه سود این شرکت ها متفاوت است گفت:بنابراین باید خدمات فرودگاهی متنوع و بیشتر شود. زیرا مسافران این مطالبه را دارند.

وی افزود: ما باید به سمت فرودگاه های نسل ۳ و ۴ حرکت کنند. فرودگاه های تبریز، مشهد،  فاز ۲ شهر فرودگاهی امام خمینی  برویم و صندوق پروژه برای هر کی از بخش ها ایجاد کنیم که مردم می توانند با خرید سهم در پروژه های فرودگاهی مشارکت کنند. بنابراین  باید به سمت جذب سرمایه حرکت کنیم .

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در کاهش محدودیت های پروازی با نیروهای مسلح به توافقات خوبی دست یافتیم و نیاز به تداوم این پیگری ها دارد زیرا آسمان ایران جذابیت بالایی برای عبور پرواز دارد.

او تاکید کرد: در احکام برنامه هفتم توسعه در حوزه حمل و نقل هوایی مجوز واگذاری فرودگاه ها به بخش خصوصی داد ه شد. همچنین دبیرخانه ترانزیت و مراکز لجستیک در وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

خبرنگار:محبوبه کباری 

برچسب ها: هواپیما ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار