مدیر حج و زیارت سمنان گفت: بیشترین تردد مردم این استان برای خروج از ایران و شرکت در آیین بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی مرز مهران و با خودروی شخصی است.

چتری گفت: ۶ نقطه مختلف جمهوری اسلامی ایران برای ورود به کشور عراق و تشرف به کربلای معلی مهیاسازی شده است که مردم سمنان از مرز مهران بیشتر استقبال کردند.

وی اضافه کرد: شرایط ورود زائران اربعین حسینی به کشور عراق از طریق ۶ مرز «مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، باشماق، تمرچین» فراهم است و محدودیتی در مرزها برای زائران اربعین حسینی سمنان وجود ندارد.

وی ادامه داد: طبق اطلاعات ثبت‌ شده در سامانه مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه(سماح) ۴۵ درصد زائران سمنانی وسیله نقلیه عمومی اتوبوس و ۵۱ درصد خودروی شخصی را برای تشرف به کربلای معلی انتخاب کردند.

مدیر حج و زیارت سمنان گفت: درصد کمی از زائران این استان با هواپیما و تاکسی خود را به کربلای معلی و شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی می‌رسانند.

چتری اظهار کرد: سمنانی‌ها بدون هیچ محدودیتی با انتخاب وسیله نقلیه و مرز مدنظر خود در سامانه می‌توانند از جمهوری اسلامی ایران خارج و برای شرکت در آیین اربعین حسینی وارد کربلا شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.