سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: گندمکاران اردبیلی ۳ ماه از مطالبات خود را دریافت نکرده اند.

ودود ایرانیان گفت: از ۱۵ خردادماه تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده و گندم‌های خریداری شده به نرخ مصوب ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری و ذخیره‌سازی شده تا در طول سال مورد استفاده قرار گیرد.
سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل به رشد ۴۴ درصدی تولید گندم در استان نسبت به مدت مشابه پارسال اشاره کرد و گفت: دولت تلاش می‌کند تا منابع مورد نیاز را از بابت خرید تضمینی گندم تأمین کند که با توجه به شرایط جابجایی مدیران دولت سیزدهم و چهاردهم پرداختی‌ها با کمی تأخیر روبه‌رو شده ولی سازمان برنامه و بودجه قول داده در ۲ هفته آینده بخش عظیمی از مطالبات گندمکاران را پرداخت کند.
ایرانیان افزود: تا ۲۳ خردادماه افرادی که اقدام به فروش محصول خود کرده و در سامانه اطلاعات خود را وارد کردند، صد درصد مبلغ و بهای گندم تحویلی خود را دریافت کردند و تا ۶ مردادماه نیز گندمکارانی که اقدام به تحویل محصول کردند بین ۳۰ تا ۵۰ درصد بهای خود را دریافت کردند.
او در ادامه تصریح کرد: امیدواریم در روز‌های آینده بخش دیگری از مطالبات گندمکاران پرداخت شود ولی انتظار می‌رود در این زمینه زارعان صبوری بیشتری را داشته باشند.
سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل ارزش گندم خریداری شده را در استان ۲ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا به سرعت تمامی بدهی خود را به گندمکاران پرداخت کرده و از بابت تولید محصول برای سال زراعی آینده دغدغه‌ای از سوی کشاورزان و گندمکاران نداشته باشند.
ایرانیان افزود: در سال‌های گذشته این پرداختی‌ها با تأخیر و تعلل حتی ۲ ماهه روبه‌رو می‌شد که در سال زراعی جاری و با همت دولت سیزدهم و چهاردهم انتظار می‌رود روند پرداختی‌ها و سرعت تسویه حساب شرایط بهتر و مطلوب‌تری به خود بگیرد.
سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل به گلایه‌های مطرح شده از سوی زارعان شهر‌های پارس‌آباد، کوثر و نیر اشاره کرد و گفت: خرید تضمینی گندم یکی از سیاست‌گذاری‌های اصلی شرکت بازرگانی ایران است که ما به عنوان نماینده این شرکت در استان اقدامات مناسبی را در خرید انجام می‌دهیم و سعی ما نیز بر این است تا بهای گندم خریداری شده به حساب زارعان پرداخت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.