دوره‌های آموزشی برای رابطان بهداشت موکب‌های اربعین در اصفهان برگزار شد.

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در این دوره‌ها مباحث مختلفی مانند بهداشت آب و مواد غذایی و مقابله با گرمازدگی ارائه شد. گفت: حدود ۴۰ نفر از رابطان بهداشت موکب‌هایی که از استان اصفهان در مرز‌های غربی و کشور عراق در راهپیمایی اربعین فعال هستند، در این دوره‌ها شرکت کردند.

سید مهدی میرجهانیان افزود: دوره‌های آموزشی مذکور با توجه به اهمیت تامین بهداشت و سلامت زائران کربلا در شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های مختلف استان از جمله اصفهان، نجف آباد، شاهین شهر و شهرضا برگزار شد.

وی با بیان اینکه رابطان بهداشت آموزش دیده با استقرار در موکب‌های اربعین به نظارت و کنترل مباحث بهداشتی می‌پردازند، گفت: بهداشت مسکن و اماکن عمومی، ضدعفونی کردن و گندزدایی در شرایط مختلف و توصیه‌های ایمنی از دیگر مباحث ارائه شده در این دوره‌های آموزشی است.

میرجهانیان خاطرنشان کرد: تعدادی از کارشناسان مرکز بهداشت اصفهان در مرز‌های غربی کشور و مسیر راهپیمایی اربعین در عراق مستقر و فعال هستند و به ارائه مباحث آموزشی و نظارت بر موکب‌ها می‌پردازند.
مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان، گفت: یکی از مهمترین مواردی که زائران کربلا باید به آن توجه کنند استفاده از آب بسته بندی و معدنی و مواد غذایی تازه طبخ شده است.

وی با بیان اینکه احتمال بروز مواردی مانند عقرب گزیدگی نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: آموزش‌های لازم در این زمینه از جمله ضرورت استفاده از مواد دافع به کارشناسان موکب‌ها و زائران ارائه شده است.
حدود ۲۰۰ موکب از استان اصفهان در این راهپیمایی عظیم به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار