رییس اداره منابع آب شهرستانهای تایباد و باخرز گفت: ۱۲هکتار از زمینهای ملی حریم و بستر رودخانه های ۲ شهرستان تایباد و باخرز از ابتدای امسال تاکنون رفع تصرف شده است.

"علی باب الحکمی" گفت: ۱۱هکتار از این اراضی در مسیل رودخانه های تایباد و یک هکتار به سمت رودخانه های شهرستان باخرز است.

وی اظهار کرد: در این راستا ۲۲ متخلف زیست محیطی شناسایی شدند و با توجه به همکاری و تعاملی که با دستگاههای متولی داشته اند به مراجع قضایی معرفی نشده اند.

رییس اداره منابع آب شهرستانهای تایباد و باخرز گفت: امسال در بخش رفع تصرف حریم رودخانه ها برای شهرستانهای تایباد و باخرز ۱۰ کیلومتر آزادسازی پیش بینی شده که تاکنون ۱۰۰ درصد آن محقق شده است.

باب الحکمی افزود: همچنین در بازه زمانی گذشته از سال جاری چهار و نیم کیلومتر از بستر رودخانه های تایباد لایروبی شد و این رقم سال گذشته به ۶ و نیم کیلومتر رسید.

وی اضافه کرد: همچنین ۹۰ حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای امسال تاکنون، در تایباد و باخرز شناسایی و مسدود شده است.

رییس اداره منابع آب شهرستانهای تایباد و باخرز گفت: بیشترین چاههای غیرمجاز تایباد در زمینهای کشاورزی بخش "میان ولایت" قرار دارد و چاههای غیرمجاز باخرز در نقاط مختلف این شهرستان پراکنده است.

باب الحکمی با اشاره به این که خشکسالیهای چند سال اخیر وضعیت دشتهای این شهرستان ها را در حالت بحرانی قرار داده است اضافه کرد: هم اکنون ۹۸ درصد چاههای کشاورزی تایباد و ۹۶ درصد چاههای کشاورزی باخرز به شمارشگرهای هوشمند مجهز شده اند.

شهرستان های تایباد و باخرز با داشتن بیش از ۴۰۰ حلقه چاه، از قطب‌های کشاورزی خراسان رضوی به شمار می روند. شهرستان تایباد در ۲۲۵ کیلومتری و شهرستان باخرز در ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.