نماینده ولی‌ّفقیه در استان مرکزی در نشستی با حضور فعالان فرهنگی، بر ضرورت توجه بیشتر به موضوع حفظ و حراست از مساجد بین راهی در استان تاکید کرد.

نماینده ولی‌ّفقیه در استان مرکزی در نشستی با حضور جمعی از فعالان فرهنگی در امور مساجد بر حفظ و حراست از مساجد بین راهی در استان تاکید کرد و گفت: تجلی و پایداری اسلام به وجود مساجد است و امروز در دنیای اسلام چهار میلیون مسجد داریم که حفظ و حراست از آنها باید در اولویت باشد.

آیت الله دری افزود: در شرایط امروز نیاز است به مساجد بین راهی بیش از گذشته توجه کنیم چرا که استان مرکزی یک استان عبوری است و باید ساماندهی مساجد بین راهی در دستور کار مدیران مربوطه قرار گیرد. در اداره و امور مربوط به ساماندهی مساجد در خصوص مباحث فرهنگی و اجتماعی قصور و کوتاهی شده است و باید نسبت به حل مشکلات تدابیر لازم انجام شود.

او گفت: حضور خواهران در هیئت‌های امنای مساجد ضروری است و برای کتابخانه و درآمد مساجد هم باید برنامه ریزی لازم انجام شود. تربیت روحانی و ایجاد فضای فرهنگی در مساجد هم یکی دیگر از موضوعات مهم است که باید دست اندرکاران در این زمینه به آن بپردازند.

آیت الله دری با اشاره به ضرورت ایجاد مسجد در برخی محله‌ها هم گفت: در برخی از محله‌ها و مناطق از جمله برخی صنایع بزرگ و از جمله مکان‌های فرهنگی نیاز است مسجد با ظرفیت‌های لازم ایجاد شود.

دو هزار و ۵۰۰ مسجد در سطح استان مرکزی وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.