مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن گفت: در استان کرمان، بیش از هزار و ۲۵۰ آزاده حضور دارد.

به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران زرند، همایش آزادگان شهرستان زرند به مناسبت ۲۶ مرداد روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی با حضور سعید ایرانمنش مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان کرمان، محمود لطیفی مدیر موسسه مددکاری سپاه ثارالله، حسینی نژاد فرماندار زرند، ضیاء الدینی شهردار زرند و جمع کثیری از آزادگان دفاع مقدس در منطقه گردشگری و بوم گردی هنگوئیه زرند برگزار شد.

 ایرانمنش، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در این مراسم ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی˛ آزادگان سرافراز را اسوه صبر و استقامت دانست و گفت: ایثار و از خودگذشتگی آزادگان و صبر و مقاومت ایثارگران موجب شده امروز شاهد امنیت، اقتدار و شکوفایی انقلاب اسلامی باشیم.

 وی با اشاره به اینکه استان کرمان بیش از ۱ هزار و ۲۵۰ آزاده دارد که ازاین تعداد ۱۰۱ نفر مربوط به شهرستان زرند است، گفت: آزاده شهیدحسین صادق زاده تنها آزاده شهید این شهرستان شهیدپرور است که در دوران اسارت در زیر شکنجه دشمن شربت شهادت نوشید.

 سیدرضا حسینی نژاد، فرماندار زرند ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، گفت: آزادگان، پرچم داران مقاومت، توسعه و آبادانی ایران اسلامی هستند که با سلاح مقاومت و پایداری، سخت‌ترین شکنجه‌های روحی و جسمی دشمن را تحمل کردند، اما هیچ گاه از آرمان‌های والای خود دست برنداشتند.

 وی با اشاره به اینکه آزاده شهید حسین صادق زاده، کم سن ترین آزاده شهید کشور است، بیان داشت: امروز وظیفه همه ما ارزش گذاشتن و ارج نهادن به رشادت‌های ایثارگران و صبر و بردباری آزادگان است، آزادمردانی که در اوج عزت و پایداری به میهن اسلامی بازگشتند و با صلابت و ایستادگی برای خدمت در سنگر سازندگی ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی همواره آماده هستند.

 حسن عرب، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران زرند نیز در این مراسم گفت:  هم اکنون شهرستان زرند، ۱۰۱ آزاده دارد که تعداد ۴ نفر از این عزیزان علی رغم سختی‌های دوران اسارت، حافظ کل قرآن هستند و مدت اسارت آنان از ۷۸۰ روز تا ۳ هزار و ۳۲۰ روز می‌باشد.

این مراسم  با خاطره گویی چند تن از آزادگان و اجرای چندین برنامه فرهنگی متنوع همراه بود.

در پایان این مراسم معنوی از کلیه آزادگان تجلیل شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار