مدیر کل تعاون روستایی گلستان با اشاره به پرداخت حدود ۳۷ درصد طلب کلزاکاران استان گفت: پرداخت مطالبات کشاورزان در دست شرکت‌ها و کارخانجات بخش خصوصی است و تعاون روستایی فقط مباشر خرید بود.

محمدرضا جامی گفت: کشاورزان گلستانی ۱۰۵ هزار تن محصول کلزا به ارزش ۳ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان به بخش خصوصی فروختند که از این میزان تا کنون ۱ هزار و ۳۶۳ میلیارد تومان معادل ۳۷ درصد پرداخت شده است.

او ادامه داد: در ازای مشوق‌های داده شده توسط معاونت توسعه بازرگانی و معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی به بخش خصوصی، مقرر شد ۲۵ شرکت و کارخانه محصول کلزا را با قیمت هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری کنند و بر این اساس متولی پرداخت نیز این شرکت‌ها هستند.

جامی ادامه داد: مکاتباتی برای اصلاحیه ماده ۱۶ دستورالعمل خرید محصول و الزام شرکت‌های خریدار برای پرداخت وجه توسط وزیر جهاد و معاونین توسعه بازرگانی و زراعت انجام شده تا روند پرداخت مطالبات کشاورزان تسریع شود.

مدیر تعاون روستایی گلستان ادامه داد: به دلیل حجم بالای تولید کلزا در استان و از آنجایی که این محصول قابل نگهداری نبود تصمیم بر این شد تا این محصول به ۴ کارخانه روغن کشی استان تحویل و آنجا خشک و نگهداری شود.

پهلوانان معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی در گلستان نیز با اشاره به پیگیری‌های استاندار برای تسریع در پرداخت و ارسال نامه برای معاون اول رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: مطالبات باقی مانده به زودی پرداخت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.