مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برگزاری کارگاه تخصصی عکاسی از اشیا و اقلام موزه‌ای در شیراز خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس امروز ۲۷ مردادماه ۱۴۰۳ با اشاره به برگزاری کارگاه تخصصی عکاسی از اشیا و اقلام موزه‌ای در شیراز، اظهار کرد: این کارگاه آموزشی در واقع یکی از پیش رویداد‌های سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در استان فارس است.

او با بیان اینکه این کارگاه آموزشی تخصصی به صورت تئوری و عملی برگزار خواهد شد، گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر عکاسی اشیای موزه‌ای – تاریخی، اقدام به برگزاری کارگاه تخصصی عکاسی (تئوری و عملی) با موضوع «عکاسی موزه‌ای» کرده است و از همه علاقه‌مندان در سراسر استان، برای شرکت در این کارگاه دعوت به عمل می‌آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه مدرس این کارگاه آموزشی استاد حسین کریم زاده است، افزود: کارگاه تئوری این دوره با عنوان تعامل عکاسی با میراث فرهنگی از ساعت ۹ تا ۱۳ در هتل زندیه و کارگاه عملی عکاسی هم در ساعت ۱۶ تا ۱۹ دوشنبه این هفته در موزه پارس برگزار می‌شود.

ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه اشیاء موزه‌ای ـ تاریخی ارزشمند به‌عنوان مواریث فرهنگی و همچون شناسنامه، نشانگر هویت تاریخی و ملی یک ملت بوده و متعلق به آحاد مردم یک کشور است گفت: به‌منظور حفاظت و حراست علمی از این نفایس بی‌بدیل هنری و اسناد، مدارک و اشیای علمی و فرهنگی که جمله آن ها فرایافت‌های بازمانده از پیشینیان و نیاکان ماست، باید نهایت تلاش خود را نموده و به نحو شایسته برای حفظ، معرفی و انتقال آنها به آیندگان گام برداریم.

 او افزود: عکاسی از اشیای موزه‌ای ـ تاریخی برای انجام امور پژوهشی و تحقیقاتی توسط پژوهشگران در محل موزه‌ها و کاخ‌موزه‌ها، با در نظر گرفتن اهداف پژوهشی و انتشاراتی نیاز به ارائه طرح پژوهشی توسط عکاس و همچنین آموزش تخصصی در این زمینه است؛ از همین روی این اداره کل به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر عکاسی اقدام به برگزاری این کارگاه در سطح استان کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.