شاخه نظامی جنبش حماس از علمای امت اسلامی خواست با ایجاد اتحادی قدرتمند برای مقابله با دشمن صهیونیستی و حمایت از مساله فلسطین اقدام کنند.

گردان‌های القسام امروز از علمای امت اسلامی خواست با ایجاد اتحادی قدرتمند و تشکیل تیم‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برای مقابله با دشمن صهیونیستی و حمایت از مساله فلسطین اقدام کنند.

 شاخه نظامی جنبش حماس امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای خطاب به علمای امت اسلامی اعلام کرد، روز‌های ناامیدکننده‌ای را نه از سوی حاکمیت‌ها و رهبران و نه عموم مسلمانان بلکه از سوی علما و مبلغان دینی شاهد هستیم، اما هراس از حاکمیت‌های ظالم این خیانت و همدستی را توجیه نمی‌کند.

این گردان‌ها در ادامه نیز اعلام کرد، آیا اینکه ما کشته، سوزانده و زندانی شویم برای این علما و اندیشمندان مساله‌ای عادی شده؟ آنها اگر این روز‌ها حرف حقی نزنند، علومشان را برای چه زمانی آماده می‌کنند؟ آیا منتظر هستید به شما گفته شود غزه نابود شد و اسلام در آنجا برچیده شد؟

القسام همچنین تاکید کرد: جنگ اگر کمی دیگر ادامه یابد، به معنای نابودی ملت و نابودی دین در یکی از سرزمین‌های عزیز مسلمانان خواهد بود. انتظار می‌رود که شما در صف پیشگام کسانی باشید که با جاهلیت مقابله می‌کنند و نپذیرید که مردان سیاست موضعگیری‌های خود را منوط به موضعگیری‌های قدرت حاکم کنند.

القسام با اشاره به علمایی که در گذشته به صفوف مجاهدان پیوستند، خطاب به علمای امت اسلامی تاکید کرد، از شما انتظار اتحادی قدرتمند می‌رود که با آن اقدامات خود را منسجم کرده و رسالتی والا، تحرکی موثر و نقشی پیشگام در جمع‌آوری لشکری از نیرو‌های شایسته داشته باشید. همچنین از شما انتظار می‌رود تیم‌هایی متخصص و جبهه‌های متعددی را در زمینه‌های مختلف ایجاد کرده و گروه‌هایی از تحصن‌کنندگان حامی مساله فلسطین را در دانشگاه‌ها همانند دانشگاه‌های غربی و آمریکایی به راه اندازید و رهبری کمپین‌های همبستگی و راهپیمایی‌های میلیونی مقابل سفارت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا را بر عهده گرفته و در خطبه‌های نماز جمعه بخشی را به اتفاقات جاری در مسجد الاقصی، کرانه باختری و غزه و مشکلات موجود در آنها اختصاص دهید.

همچنین این گردان‌ها خطاب به علمای امت اسلامی تاکید کرد، از شما انتظار می‌رود تیم‌هایی از اقتصاددان‌ها را برای هدایت کمپین‌های اقتصادی ایجاد کرده و به فریب‌کاری‌های دشمن ظالم صهیونیستی در دور زدن این تحریم‌ها توجه داشته باشید. از این تیم‌ها انتظار می‌رود شیوه‌هایی را برای درهم شکستن محاصره مالی تحمیل شده به مردم غزه ابداع کنند.

شاخه نظامی حماس در ادامه نیز خطاب به علمای امت اسلامی تاکید کرد: ما از شما انتظار داریم که تیم‌های تخصصی را ایجاد کنید تا امدادرسانی‌ها و حمایت‌ها را همسو کرده و آنها را در راستای رفع نیاز‌های مردم غزه قرار دهند. همچنین از شما انتظار می‌رود با ایجاد تیم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، برای گسترش مفهوم مقاومت و مقابله با روایت‌های دروغین طرف اشغالگر تلاش کنید.

القسام در پایان بیانیه خود نیز تاکید کرد: ما متعهد هستیم تا آزادی سرزمین و مقدساتمان، در همین راه باقی بمانیم.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار