اندونزی هفتادونهمین سالروز استقلال خود را با برگزاری مراسمی در پایتخت آینده و البته نیمه‌کاره این کشور یعنی «نوسانتارا» جشن گرفت.

مقامات کشور اندونزی در هفتادونهمین سالروز استقلال این کشور، با پوشیدن لباس‌های سنتی قبایل اندونزی، در «نوسانتارا» پایتخت جدید و نیمه‌کاره این کشور حضور یافتند.

جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی و وزرای کابینه‌اش در مراسم روز استقلال در کاخ جدید ریاست جمهوری حضور پیدا کردند. این عمارت با الهام از شمایل «گارودا» پرنده افسانه‌ای انسان‌نما در فرهنگ بودایی و هندو، بنا شده است.

در ابتدا قرار بود در این مراسم، نوسانتارا به عنوان پایتخت جدید اندونزی افتتاح شود، اما به دلیل عدم پیشرفت پروژه طبق برنامه، هنوز مشخص نیست که انتقال پایتخت چه زمانی رخ خواهد داد.

ویدودو هفته گذشته گفت که ۸ هزار میهمان به این مراسم دعوت شده‌اند، اما به‌دلیل فقدان زیرساخت کافی، تعداد میهمانان به یک هزار و ۳۰۰ نفر کاهش یافت. مراسم برگزارشده در کاخ جدید ریاست جمهوری در جزیره «بورنئو» به طور همزمان با جشنی در کاخ «مردِکا» در جاکارتا برگزار شد.

ویدودو، کار در کاخ جدید ریاست جمهوری در نوسانتارا را اواخر جولای آغاز و نخستین جلسه کابینه‌اش را نیز سه‌شنبه هفته گذشته برگزار کرد. در مراسم هفتادونهمین سالروز استقلال اندونزی، بیش از ۵ هزار نیرو از پلیس و ارتش این کشور به محل برگزاری اعزام شدند.

جاکارتا با حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت مرکزی و بیش از ۳۰ میلیون نفر در کلان‌شهر‌های پیرامون، همواره تحت تاثیر باران‌های سیل‌آسا قرار داد و خیابان‌های آن به حدی زیر آب رفته که هزینه رفع انسداد معابر، هر ساله حدود ۴.۵ میلیارد دلار برای دولت هزینه دارد.

احداث پایتخت جدید اندونزی از اواسط ۲۰۲۲ در منطقه‌ای به مساحت حدود ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع آغاز شد. از آغاز احداث این شهر، هفت مراسم چشمگیر در آن برگزار شده است. عمده سرمایه‌گذاران این شهر شرکت‌های اندونزیایی هستند و دولت تنها ۲۰ درصد بودجه ۳۳ میلیارد دلاری ساخت آن را تقبل می‌کند.

اندونزی با حدود ۲۷۵ میلیون نفر جمعیت، بزرگ‌ترین اقتصاد جنوب شرق آسیا است. ویدودو ۱۰ سال بر مسند قدرت بوده است و در ماه اکتبر دوران ریاست جمهوری‌اش به پایان خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار