معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از آغاز اجرای عملیات تکمیلی گالری پیش ساخته در منطقه کمرزرد محور کندوان خبر داد.

محسن محمدنژاد معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از آغاز اجرای عملیات تکمیلی گالری پیش ساخته در منطقه کمرزرد محور کندوان که شامل نصب قطعات فوقانی به طول ۵۰ متربا اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان خبر داد.

او با بیان اینکه ۲۰۰ متر گالری پیش ساخته برای ایمن سازی محدوده کمرزرد محور کندوان اجرا می‌شود، افزود: فاز اول این گالری به طول ۵۰ متربا اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان به اجرا در آمد و فاز دوم آن نیز به طول ۱۵۰ متر و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان در حال اجرا می‌باشد که در مجموع ۲۰۰ متر گالری پیش ساخته نصب می‌شود.

محمدنژاد گفت: محدوده کمرزرد یکی از پرخطرترین نقاط محور چالوس و کندوان است که باتوجه به بروز حوادث دراین محدوده اجرای پروژه در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم با نصب این گالری شاهد کاهش مشکلات ریزش در محور باشیم.

او با بیان اینکه طی سال‌های گذشته چندین مورد سقوط سنگ و تلفات در این محدوده رخ داده است، افزود: به دلیل سخت بودن کارکردن در این ترانشه، پیمانکاران رغبتی به کار و فعالیت در این محدوده نداشتند.

محمدنژاد گفت: در راستای ایمن‌سازی محور مذکور عملیات اجرایی تور سنگی نیز در دستور کار قرار دارد.

او افزود: باتوجه به صخره‌ای بودن این محور مستعد ریزش سنگ بوده که به همین منظور اجرای پروژه‌های تور سنگی و گالری در این محور آغاز گردید.

محمدنژاد با بیان اینکه کندوان، محور کوهستانی و صعب‌العبور است، گفت: ایمن‌سازی ۱۴ نقطه مستعد ریزش سنگ محور کندوان در دستور کار قرار دارد، باتوجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال این محدوده‌ها با اجرای تورسنگی ایمن می‌شوند.

او افزود: برابر هماهنگی‌های به عمل آمده با مسوولان پلیس فراجا و همچنین ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های البرز و مازندران این مسیر در زمان یاد شده با هدف نصب گالری در جاده کندوان معروف به منطقه "کمرزرد " به طور شبانه روزی در ۲ بازه زمانی سه روزه به روی مسافران مسدود گردید و ادامه عملیات و اجرای فاز دوم این پروژه نیز با انسداد محور بعد از تعطیلات تابستان امکان پذیر است.

محمدنژاد گفت: مردم و کسبه محور با صبوری ما را در اجرای پروژه ایمن‌سازی محور کندوان همراهی کنند که امیدواریم با اهتمام مجموعه راهداری و پلیس راه شاهد روز به روز ایمنی هر چه بهتر در در این محور حساس و پُرترافیک باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.