دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل از آغاز فعالیت موکب العباس(ع) این مجمع برای زائران اربعین حسینی در کشور عراق خبر داد.

سردار سعید رضایی گفت: کار‌ها و مقدمات آماده سازی موکب العباس (ع) مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل در مسیر پیاده روی اربعین حسینی در عراق از ۱۶ مرداد ماه آغاز شده بود و امروز پایان یافت و با تمام توان در خدمت زوار کربلا هستیم.
دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل افزود: موکب العباس (ع) مجمع ایثارگران استان اردبیل شامل ۲ موکب است که در مسیر پیاده روی جهانی اربعین حسینی استقرار یافته است و ۴۰ زن و مرد خادم، در موکب‌ها مشغول خدمات رسانی به زوار کربلا هستند.
او ادامه داد: کشور‌های مختلفی در مسیر پیاده روی جهادی اربعین حسینی، موکب‌هایی برای خدمات رسانی به زائران کربلا مستقر می‌کنند، اما جایگاه ایران اسلامی و همچنین پیشینه تاریخی و مذهبی استان اردبیل ایجاب می‌کند که موکب العباس (ع) مجمع ایثارگران متحد پایدار اردبیل فعال‌تر از گذشته باشد.
این فرمانده پیشکسوت دفاع مقدس گفت: روزانه ۱۰ هزار وعده (صبحانه، ناهار و شام) و ۱۰ هزار میان وعده غذایی برای زائران کربلا طبخ و توزیع می‌کنیم و محل اسکان برادران و خواهران، هر کدام ۳۰۰ نفر گنجایش دارد و به اندازه کافی کولر برای سرمایش محل‌های اسکان زوار خریداری و نصب شده است.
سردار رضایی تصریح کرد: کمک‌های کالایی مردم خیر استان اردبیل شامل انواع خوراکی، پتو، وسایل آشپزخانه، فرش و موکت، برنج، آب معدنی و نظایر آن با سه کامیون به محل استقرار موکب العباس (ع) در عراق ارسال شده بود و خادم‌ها نیز که ترکیبی از یادگاران دفاع مقدس، فرهنگیان، پرستاران، روحانیان، هنرمندان، ورزشکاران، بازاریان و بازنشستگان ادارات هستند و با هزینه شخصی خود به این سفر مقدس آمده اند.
او گفت: یکی از خیران، درآمد فروش محصول عدس مزرعه خود را به حساب موکب العباس (ع) واریز کرده و حوزه علمیه شهرستان گرمی مغان ۳۰۰ تخته پتو و ۳۰۰ عدد بالش هدیه داده و خیّر دیگری هفت تن سیب زمینی و پیاز اهدا کرده و علاوه بر این‌ها کمک‌های نقدی نیز به حساب موکب العباس (ع) ایثارگران اردبیل واریز شده است تا برای زوار امام عاشورائیان هزینه شود.
دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل افزود: خادمان امام حسین (ع) از استان اردبیل در موکب العباس (ع) به مدت ۱۲ روز در خدمت زائران کربلا خواهند بود و برنامه‌های فرهنگی موکب نسبت به سال‌های گذشته تقویت شده است و سه تیم از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی استان اردبیل در عراق و ایران برای مستندسازی و انعکاس خدمات خادمان و برنامه‌های موکب العباس (ع) فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.