کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: برای ۲ روز پیش رو آبگرفتگی برخی معابر، ‌ سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها برای استان پیش بینی می‌شود که در همین راستا هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

الهام نجفی کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی، امروز و فردا با عبور امواج ضعیفی از منطقه، آسمان مناطق مختلف استان قسمتی ابری و گاهی با افزایش ابر همراه می شود.

وی یادآور شد: این شرایط جوی در برخی مناطق سبب رگبار محلی و پراکنده باران و رعد و برق و وزش موقتی و نسبتا شدید باد خواهد شد.

نجفی اظهار داشت: بر همین اساس توصیه می شود هم استانی ها از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری و به سبب خطر برخورد صاعقه از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

وی ادامه داد: روز دوشنبه نیز در ارتفاعات استان وقوع رگبار باران دور از انتظار نیست و روزهای سه شنبه و چهارشنبه جو حاکم بر استان پایدار می شود.

نجفی با بیان اینکه امروز دمای هوا در اغلب مناطق استان با کاهش محسوس همراه خواهد شد، گفت: از فردا /یکشنبه/ به تدریج و به طور نسبی دمای هوا در استان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: دمای فعلی شهر زنجان ۲۰ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

این کارشناس به میزان نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۷ و ۳۶ درجه، ابهر ۱۵ و ۳۳ درجه، خرمدره ۱۴ و ۳۲ درجه، آب‌بر ۱۹ و ۳۲ درجه، قیدار ۱۳ و ۳۲ درجه، سلطانیه ۱۴ و ۳۳ درجه و ماهنشان ۱۹ و ۳۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: وضعیت هوا ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.