رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تصادفات جاده‌ای استان بر طبق آمار اعلامی از سوی پلیس راه و پزشکی قانونی خراسان رضوی در چهار ماهه ابتدای سال جاری ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته است.

حمیدرضا منصف گفت: این در حالی است که در سال جاری با سفرهای پایان ماه مبارک رمضان و سفرهای سراسری به مشهد برای تشییع آیت‌الله رئیسی روبرو بودیم که با وجود این مقاطع زمانی و بدنبال اقدامات ایمنی انجام شده باز هم کاهش تصادفات جاده‌ای در خراسان رضوی ثبت شده است.

وی همچنین به ۲ حادثه جاده‌ای برای اتوبوس‌های خراسان رضوی در مسیر مشهد-شلمچه و تربت حیدریه - مشهد در هفته گذشته اشاره و بیان کرد: این دو حادثه که به فاصله ۲۴ ساعت رخ داد، مصدومان زیادی در برداشته است.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: بررسی صورت گرفته نشان می دهد هر دو اتوبوس نقص ایمنی و فنی نداشته‌اند، چراکه صدور صورت وضعیت برای ناوگان عمومی جاده ای شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه مشروط به تاییدیه‌های فنی از سوی این اداره است.

به گفته وی، ۲ اتوبوس مذکور مجوزهای لازم را داشته‌اند.

منصف بیان کرد: بر اساس بررسی های اولیه علت ۲ سانحه جاده‌ای برای اتوبوس‌های استان عدم توجه راننده به جلو بوده و متاسفانه همین موضوع موجب بروز بسیاری از تصادفات برای ناوگان جاده‌ای شده است.

هفته گذشته در دو حادثه تصادف جاده‌ای، دو اتوبوس مربوط به خراسان رضوی در جاده مشهد- سمنان و تربت حیدریه - مشهد دچار سانحه شد که این سوانح دستکم ۶۰ مصدوم در برداشته است.

برچسب ها: تصادف ، سانحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار