رئیس مجلس به تشریح برنامه مجلس در بررسی برنامه وزرای پیشنهادی در جلسه رای اعتماد پرداخت.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (شنبه ۲۷ مرداد) گفت: آقای پزشکیان فرزند مجلس است و امروز به خانه خود آمدند و خدمت وی، آقای عارف و وزرای پیشنهادی عرض خیر مقدم دارم.

وی اظهار کرد: نکته‌ای عرض کنم جهت اطلاع مردم عزیر که در هفته گذشته جلسات بسیبار منظمی بین وزرا و کمیسیون‌ها برگزار شد و حداقل از ۸ صبح تا ۸ شب کمیسیون‌ها و بعضا تا پاسی از شب برگزار شد و شناخت خیلی خوبی بین وزرا و مجلس ایجاد شد.

رئیس قوه مقننه بیان کرد: از امروز براساس ماده ۲۰۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس بحث بررسی کابینه در صحن شروع می‌شود که براساس زمان بندی تا روز چهارشنبه ادامه دارد و امیدوارم با همدلی و بررسی‌های دقیق و جنبه‌های کارشناسی بتوانیم در پایان وقت قانونی که بیش از ۳۶ ساعت باید در صحن باشد آن را به ثمر برسانیم و در نهایت در چهارشنبه رای گیری نهایی انجام شود.

رئیس مجلس بیان کرد: از نمایندگان درخواست دارم نظم و انضباط مجلس را رعایت کنند تا با کار کارشناسی در خدمت دوسیتان باشیم.

قالیباف اظهار کرد: شروع بحث را با فرمایشات رئیس‌جمهور که دو ساعت و نیم وقت دارد آغاز می‌کنیم البته رئیس‌جمهور می‌تواند بخشی از وقت خود را به دیگران بدهد و اگر دولت از این وقت استفاده نکند نمی‌تواند بعدا از آن استفاده کند.

وی گفت: بعد از رئیس‌جمهور پنج نماینده موافق و پنج نماینده مخالف با قرعه‌کشی می‌توانند صحبت کنند. هر نماینده به مدت ۱۵ دقیقه و در کل ۱۵۰ دقیقه فرصت دارند البته نمایندگان وقت خود را می‌توانند چه کامل و یا بخشی از آن را می‌توانند به دیگری بدهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار