کاربران شبکه‌های اجتماعی از جانشین شهید اسماعیل هنیه و سرنوشت جنبش حماس نوشتند.

با جانشینی یحیی السنوار در مقام رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پس از ترور شهید اسماعیل هنیه تحلیل‌های بسیاری درخصوص این انتخاب و دلایل آن نوشته شد. تحلیلگران از وجوه مختلف به پیام‌های این جانشینی و همچنین شخصیت یحیی السنوار پرداختند. کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز در توییتر از السنوار نوشتند. کاربران او را آدم زیرک و سیاستمداری دانستند که موجب ارتقا و تکمیل راه شهید اسماعیل هنیه و وحدت بیشتر جبهه مقاومت خواهد شد. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌ها و نوشته‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 

 محسن رضایی:
انتخاب مجاهد با اراده و تزلزل ناپذیر، یحیی سنوار به عنوان رهبر جدید حماس، روح تازه‌ای در کالبد مقاومت فلسطین خواهد دمید. زنده‌باد #غزه. زنده‌باد #فلسطین.

 عبدالله گنجی:
یحیی السنوار جایگزین شهیداسماعیل هنیه شده است. فاصله شاخه نظامی و سیاسی حماس کمتر خواهد شد. اکنون نه از دوحه که از لابه‌لای آوار‌های غزه و آتش و خون در درون سرزمین مادری این مسئولیت شروع می‌شود. 

 احمد نادری:
انتخاب یحیى السنوار به عنوان جانشین شهید اسماعیل هنیه، پیامی روشن برای صهیونیست‌ها و اربابان امریکایی‌شان است: «مقاومت تنها راه است و با قدرت ادامه خواهد داشت.» از یحیی سنوار تا یحیی سریع، جبهه مقاومت ایستاده است تا بساط ظلم در منطقه مرکزی جهان اسلام را ریشه کن کند. 

 جمیله کدیور (تلخیص رشته توییت):
یحیی سنوار که از نسل بنیانگذار حماس است با گذران نزدیک ۲۳ سال در زندان‌های اسرائیل- یعنی کمی کمتر از دوران حبس ماندلا... تصدی مناصب عالی در هر دو شاخه نظامی و سیاسی حماس از معماران کلیدی زیرساخت‌های سازمانی حماس است که به ایجاد گردان‌های القسام کمک کرده. سنوار مؤسس سازمان امنیت داخلی ضدجاسوسی «المجد» است... با توجه به سابقه و تجارب، او بهترین انتخاب برای رهبری حماس جهت متحدکردن عملیات سیاسی و نظامی و تمرکز تصمیم‌گیری‌ها در نوار جنگ زده غزه بود... سنوار شطرنج باز ماهری است که هم راه مذاکره را می‌داند و هم طریقه مبارزه. 

 کاربری با نام «عیار»:
ناقوس مرگ رژیم جعلی به صدا در اومده. اگر صهیونیست‌ها می‌دونستند قراره یحیی سنوار جایگزین هنیه بشه به هفت جدشون می‌خندیدند شهید هنیه رو ترور کنند. 

 حسن عابدینی:
یحیی السنوار از طراحان عملیات افسانه‌ای طوفان‌الاقصی جانشین شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس شد که به دست باند جنایتکار مورد حمایت امریکا ترور شد. باور به آزادی فلسطین از نهر تا بحر، ارتباط با رهبران مقاومت و مرد میدان جهاد با رژیم‌صهیونیستی از ویژگی‌های ممتاز اوست. 

 حسن مکاری:
فکرش را هم نمی‌کردند که مرد اطلاعات، عملیات و کابوس وحشتناک نتانیاهو جانشین شهید اسماعیل هنیه شود. #یحیى_السنوار

 محمد سام:
بعد از ترور سیدعباس موسوی، اسرائیل هزاران بار آرزو کرد که کاش ترورش نمی‌کردیم، چون سیدحسن نصرالله جانشینش شد. الان هم با ترور اسماعیل هنیه، یحیی سنوار شد جانشینش، منتظر ابراز ندامت هزار باره اسرائیل باشید. 

 اسماء سماوات:
صهیونیست‌ها از او وحشت دارند. میخا کوبی افسر ارشد شاباک: «سنوار، فردی زیرک است که هر کاری برای آسیب رساندن به اسرائیل انجام می‌دهد.» ژنرال بیتی لا‌ها رئیس سابق اطلاعات زندان‌ها: «یحیى السنوار ما را خوب می‌شناسد نقاط ضعف ما را می‌شناسد و روانشناسی جامعه اسرائیل را مطالعه کرده است.»

 علیرضا تقوی‌نیا:
چرا یحیی سنوار جایگزین شهید هنیه شد؟ ۱) رابطه سنوار با اعضای محور مقاومت به ویژه ایران و حزب‌الله بسیار خوب است؛ ۲) سنوار نقش بسیار مهمی در عملیات طوفان‌الاقصی داشت؛ ۳) رابطه دفتر سیاسی و فرماندهی نظامی حماس محکم‌تر می‌شود؛ ۴) سنوار فردی سرسخت است و اهل کوتاه آمدن از حق فلسطینیان نیست. 

 آریا یونسی (تلخیص رشته توییت):
سنوار مجموعا ۲۰ سال در زندان صهاینه بوده و اسرائیل آزادیش در تبادل زندانی رو بزرگ‌ترین اشتباه تاریخ آزادی‌ها می‌دونه... سنوار خیلی باهوش و مدبره تا حدی که برنامه‌ریزی جنگ ۷ اکتبر اخیر به سنوار نسبت داده می‌شه. جنگ دیده است و ذهن امنیتی خوبی داره. تأسیس شاخه امنیتی و حفاظتی گردان‌های القسام رو به عهده داشته و سال‌ها رئیسش بوده... آدم نستوه و غیرقابل انعطافی که به اقرار مأموران بازجوش بسیار سخت و مقاومه. سنوار برخلاف اکثریت رهبران دیگه حماس از شاخه نظامی وارد دفتر سیاسی شده است. 

 سیدنظام‌الدین موسوی:
نوجوانان اسیر دیروز جوانان آزاده امروز فلسطینند که با طوفان‌الاقصی، مقتدرانه از زنجیر صهیونیسم رهایی یافتند. فردا هر کدام از آنها یک محمد ضیف است، یک یحیی سنوار است، یک عزالدین قسام است. فلسطین تا ابد ماندنی است.

منبع: روزنامه جوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
ترس؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
برای غالب و پیروز شدن بر دشمن ....شناخت دشمن است که ایشان با تیزبینی دشمن را شناخته و بر اساس شناخت گام ور میدارند محدودیت های زندان طولانی را به فرصت تبدیل کرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
ولله که اسراییل ترسی نداره و راحت می تونه این هم مثل مابقی بکشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
بخاطر رضایت خدا و عشق به وطن و دلسوز
مردم ات باشی
عزیز دل خدا و مردم میشوی
به همین سادگی