گوگل مپ نحوه حرکت در سراسر جهان را تغییر داده است و برنامه‌های آن در رایانه‌ها و تلفن‌های هوشمند کارآیی دارد.

گوگل مپ Google Maps ابزاری است که می‌تواند به شما کمک کند در سراسر جهان پیمایش کنید و می‌تواند مسیر‌های گام به گام، به‌روزرسانی‌های لحظه‌ای ترافیک و انواع ویژگی‌های مفید دیگر را در اختیار قرار دهد.

در این گزارش ۱۰ نکته را مرور می‌کنیم که در تسلط بر نقشه‌های گوگل و استفاده حداکثری از ویژگی‌های آن کمک می‌کنند:

کالیبراسیون قطب نما

قطب نما یک ابزار ضروری برای ناوبری است و Google Maps دارای قطب نمای داخلی است که کمک می‌کند مسیر خود را روی نقشه پیدا کنید.

اما با گذشت زمان، قطب نما ممکن است به دلیل عواملی مانند تداخل مغناطیسی از قاب گوشی یا سایر دستگاه‌ها غیر دقیق شود.

برای اطمینان از این که همیشه در جهت درست حرکت می‌کنید، مهم است که قطب نمای خود را به طور منظم کالیبره کنید.

برای انجام این کار، روی دایره آبی رنگی که موقعیت مکانی شما را روی نقشه نشان می‌دهد، کلیک کنید. دکمه کالیبره کردن، صفحه کالیبراسیون قطب نما را راه اندازی می‌کند.

دستورالعمل‌هایی را دنبال کنید که از شما می‌خواهند گوشی خود را طوری حرکت دهید که گویی عدد ۸ را می‌کشید و Google Maps شما را در فرآیند کالیبراسیون راهنمایی می‌کند و پس از تکمیل، قطب‌نمای شما باید دقیق‌تر شده باشد.

فعالیت بدون اینترنت

تصور کنید در یک منطقه دورافتاده بدون اتصال به اینترنت رانندگی می‌کنید و ناگهان سیگنال تلفن شما از دست می‌رود و هیچ مسیری برای شما باقی نمی‌ماند. برای جلوگیری از این وضعیت، Google Maps به شما امکان می‌دهد آن را برای استفاده آفلاین دانلود کنید.

به این ترتیب، هر زمان که اتصال اینترنت شما قطع شد، می‌توانید به نقشه‌ها دسترسی داشته باشید و دستورالعمل‌های دقیق دریافت کنید.

برای انجام این کار، مکانی را که می‌خواهید نقشه آن را دانلود کنید، پیدا کنید، بزرگنمایی یا کوچک‌نمایی کنید تا ناحیه‌ای را که می‌خواهید دانلود کنید تنظیم کنید، سپس روی سه نقطه یا کلمه «بیشتر» در گوشه سمت راست پایین صفحه کلیک کنید. «نقشه‌های آفلاین» و منطقه‌ای را که می‌خواهید دانلود کنید انتخاب کنید و روی دانلود کلیک کنید.

 اشتراک گذاری موقعیت

آگاه کردن دیگران از موقعیت مکانی خود می‌تواند به شما آرامش دهد، به خصوص اگر در حال سفر یا رفتن به جایی ناآشنا هستید. Google Maps به شما امکان می‌دهد مکان خود را به راحتی با دوستان و خانواده در زمان واقعی به اشتراک بگذارید.

برای انجام این کار، روی نقطه آبی که نشان دهنده موقعیت مکانی شما در نقشه است کلیک کنید و در پانل موقعیت مکانی خود، روی دکمه اشتراک گذاری موقعیت مکانی کلیک کنید و مدت زمان اشتراک گذاری و مخاطب یا برنامه‌ای را که می‌خواهید موقعیت مکانی خود را با آن به اشتراک بگذارید، انتخاب کنید.

دنیای مجازی

نمای خیابان یک ویژگی عالی است که به شما امکان می‌دهد مکان‌های مختلف در سراسر جهان را به صورت مجازی کاوش کنید. می‌توانید در خیابان‌ها پیمایش کنید، مکان‌های دیدنی را از نزدیک ببینید و قبل از بازدید از آن مکان را احساس کنید.

برای انجام این کار، مکانی را که می‌خواهید در Google Maps کاوش کنید پیدا کنید. «Pegman»، فرد کوچک نارنجی، در گوشه سمت راست پایین نقشه ظاهر می‌شود. برای ورود به نمای خیابان، نماد آدمک را بکشید و در خیابان رها کنید.

سپس می‌توانید از انگشت یا ماوس خود برای حرکت در تصاویر نمای خیابان استفاده کنید، اگرچه این ویژگی در همه کشور‌ها موجود نیست.

راه‌های اختصاصی

اگرچه Google Maps بر اساس شرایط ترافیکی مسیر‌های بهینه‌سازی شده را ارائه می‌کند، اما ممکن است ترجیحات خاصی برای سفر‌های خود داشته باشید، چه اجتناب از بزرگراه‌ها، چه مسیر‌های دیدنی یا پیدا کردن کوتاه‌ترین مسافت به شما امکان می‌دهد مسیر‌های سفارشی ایجاد کنید.

برای انجام این کار، مکانی را که می‌خواهید بروید انتخاب کنید و روی مسیر‌ها کلیک کنید. پنجره‌ای با کلمه موقعیت شما ظاهر می‌شود.

گزینه‌های دلخواه خود را انتخاب کنید و همچنین می‌توانید با کلیک روی افزودن توقف، نقاط بین مسیر را به مسیر خود اضافه کنید.

زمان واقعی

با استفاده از این داده ها، می‌توانید از ترافیک جلوگیری کنید، زمان سفر را تخمین بزنید و مسیر‌های جایگزین پیدا کنید.

برای بررسی وضعیت ترافیک، روی منطقه مورد نظر زوم کنید. وضعیت ترافیک با رنگ‌های مختلف نمایش داده می‌شود که منعکس کننده ماهیت جریان ترافیک در آن زمان است. برای مشاهده اطلاعات دقیق ترافیک روی یک مسیر خاص کلیک کنید.

نقشه‌های داخلی

Google Maps فقط به ناوبری در فضای باز محدود نمی‌شود، بلکه نقشه‌های داخلی بسیاری از فرودگاه ها، مراکز خرید و ساختمان‌های عمومی بزرگ را نیز ارائه می‌دهد.

برای استفاده از نقشه‌های داخلی، مکانی را که می‌خواهید کاوش کنید پیدا کنید، روی نقشه زوم کنید تا طرح کلی ساختمان را ببینید و برای دسترسی به نقشه داخلی، روی ساختمان ضربه بزنید.

منبع: ارم نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.