عضو انجمن انبوه سازان مسکن گفت: دولت چهاردهم باید متعهد به قانون جهش تولید مسکن و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور باشد.

بسیاری از متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن که از سال‌های قبل به امید خانه دار شدن اقدام به ثبت نام در پروژه‌های نهضت ملی مسکن کرده‌اند، این روز‌ها چشم انتظار تکمیل و رسیدن خبر‌های خوب از روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن هستند؛ بنابراین در حال حاضر اصلی‌ترین اولویت دولت چهاردهم و وزیر راه و شهرسازی جدید، تکمیل پروژه‌های باقی مانده نهضت ملی مسکن است که باید دولت به این موضوع پایبند باشد.

براساس این گزارش، طالقانی عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان  اینکه  بحران مسکن در کشور ما به حدی جدی است که هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی باید با اهتمام جدی اقدام به مسکن‌سازی کنند، گفت: در حال حاضر دولت چهاردهم و همچنین وزیر راه و شهرسازی باید ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی  با بیان اینکه دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن را مطرح کرد و وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال را داده که این اقدام باید توسط دولت چهاردهم هم ادامه یابد اظهار کرد: مجلس نیز در همین راستا قانون جهش تولید مسکن را مصوب کرد تا زیرساخت‌های لازم برای اجرای این قانون فراهم شود.

طالقانی بیان کرد: دولت سیزدهم هدف گذاری سالانه ساخت یک میلیون مسکن را در دستور کار خود قرار داد و در این بخش هم تا حدود زیادی موفق بود و ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خوبی در این حوزه فراهم کرد که باید این ظرفیت‌ها هم توسط دولت چهاردهم ادامه یابد.

وی توضیح داد: در برنامه هفتم نیز مصوب شده که در طول برنامه دو دهم درصد به مساحت مسکونی کشور اضافه شود و همچنین مؤلفه‌های زیادی نیز در این برنامه در نظر گرفته شده که به کمک دولت چهاردهم برای مسکن سازی خواهد آمد.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده ما در زمینه مسکن بحث تامین زمین است، گفت: در قانون مجلس مصوب شده که اراضی ارگان‌های دولتی آزادسازی شده و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد تا آنها با دریافت وام اقدام به مسکن‌سازی کنند، اما این مسئله در شهر‌های بزرگ به دلیل محدودیت زمین امکان‌پذیر نیست.

او با اشاره به اینکه  یکی اصلی‌ترین مسائل اقتصادی در کشور مربوط بخش مسکن است، گفت: تامین مسکن یکی از اصلی‌ترین نیاز‌هایی است که باید دولت برای آن برنامه‌ریزی کند؛ چرا که طی سال‌های گذشته کمبود‌هایی در این حوزه وجود داشته است.

او گفت: قیمت بالای زمین یکی از مشکلات در این حوزه است که در قانون جهش تولید قرار بر این شد که زمین رایگان در اختیار مردم قرار داده شود و در قانون برنامه هفتم نیز مشخص شد که باید دو دهم درصد به مساحت مسکونی شهر‌ها افزوده شود که کمک بسیار خوبی به پایین آوردن قیمت زمین خواهد کرد و هزینه تامین زمین را کاهش خواهد داد.  

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن‌
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار