وزیر خارجه آمریکا در راستای تحولات اخیر در گفتگو‌های آتش‌بس به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد و با نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد. 

وبگاه خبری آکسیوس به نقل از مقامات صهیونیست می‌گوید «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا قصد دارد روز یکشنبه به سرزمین‌های اشغالی سفر کند و دوشنبه نیز با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد. 

به گزارش آکسیوس بلینکن احتمالا سفر‌های کوتاهی به قاهره و دوحه نیز خواهد داشت.ادعا شده سفر بلینکن به منطقه با هدف ادامه فشار برای دستیابی به توافق در غزه صورت می‌گیرد.

ساعتی پیش مذاکرات فشرده و ۴۸ ساعته پیرامون برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا در کشور قطر به پایان رسید. مصر، قطر و آمریکا در بیانیه مشترکی این گفتگو‌ها را «جدی و سازنده» خوانده و گفتند که در «فضای مثبت» انجام شده است. طبق بیانیه مشترک این سه کشور، یک پیشنهاد جدید ارائه شده که بر اساس طرح سه مرحله‌ای بایدن است و شکاف‌های بین طرف‌ها را کاهش می‌دهد. 

گفته شده مقامات ارشد دولت‌های مصر، قطر و آمریکا تا قبل از پایان هفته آینده مجددا در قاهره ملاقات می‌کنند تا بر سر شرایط تعیین شده امروز (جمعه) به توافق برسند.

حماس که پیش‌تر اعلام کرده بود مذاکرات را «پوششی» برای ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی می‌داند در گفتگو‌ها به صورت مستقیم شرکت نکرد. «حسام بادران» عضو دفتر سیاسی حماس اواخر روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ادامه عملیات اشغالگران در نوار غزه مانعی برای پیشرفت در آتش‌بس است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار