سفارت ایران در کابل و دیگر نمایندگی‌ها جمهوری اسلامی ایران در افغانستان از امروز (جمعه) برای زائران افغان که ویزای عراق را دریافت کرده باشند ویزا صادر می‌کند.

اعضای شورای علمای شیعه افغانستان و نمایندگان شرکت‌های زیارتی امروز جمعه ۲۶ مرداد، در مورد حل مشکلات زائران افغان برای سفر به کربلای معلی، با نماینده ویژه رئیس‌جمهور و سرپرست سفارت ایران در کابل گفتگو کردند.

حسن کاظمی قمی، سرپرست سفارت ایران در کابل پس از این نشست به شبکه تمدن افغانستان گفت، سفارت ایران در کابل و دیگر نمایندگی‌ها جمهوری اسلامی ایران در افغانستان از امروز به زائران افغان که ویزای عراق را دریافت کرده باشند ویزا صادر می‌کند.

بر اساس گزارش ایراف، کاظمی قمی افزود سال گذشته ایران برای ۳۰ هزار زائر افغان ویزای ۲ بار ورود را صادر کرده بود و امسال در نظر دارد این رقم را به ۲ برابر افزایش دهد.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در افغانستان گفت: شرکت‌های زیارتی که توان حمل زائران را با وسایل حمل‌ونقل افغانستان دارند، زائران را انتقال دهند، اما شرکت‌هایی که با مشکل حمل‌ونقل مواجه‌اند از تاریخ ۱۷ ماه صفر به بعد می‌توانند زائران افغان را از مرز افغانستان و ایران تا مرز عراق با وسائل نقلیه ایران انتقال دهند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار