عضو انجمن انبوه سازان مسکن گفت: عدم ابلاغ افزایش تسهیلات ساخت به ۸۰۰ میلیون تومان از سوی بانک مرکزی وام ۵۵۰ میلیون تومانی از سوی بانک ها را هم کند و قفل کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران پرداخت تسهیلات ساخت مسکن یکی از مهم ترین اقدامات و برنامه های است که زمینه ساز تقویت و تولید مسکن در کشور می شود و بخش عمده ای از واحدهای نهضت ملی مسکن که در حال ساخت است هم اکنون چشم انتظار پرداخت این تسهیلات هستند این در حالیست که پیش از این در حدود یک ماه پیش مصوبه افزایش تسهیلات در شورای عالی مسکن به تصویب رسیده است اما هنوز از سوی بانک مرکزی ابلاغ نشده و این خود باعث اعتراض بخش زیادی از سازندگان و پیمانکاران شده است.

براساس این گزارش این در حالی است که طبق قانون جهش تولید مسکن باید بانک ها ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن پرداخت کنند و این امر خود باعث تقویت و افزایش توان تولید سازندگان می شود اما سرپیچی این موضوع خود باعث شده که دیگر سازندگان نتوانند پای کار بیایند و باقی مانده پروژه های نهضت ملی مسکن را تکمیل کنند.

در همین زمینه صادقی عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه دولت و بانک مرکزی موظف هستند که پرداخت تسهیلات ساخت که در حال حاضر به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است را به بانک های ابلاغ کنند تا روند پرداخت تسهیلات آغاز شود گفت: این در حالی است که بانک مرکزی در این زمینه کوتاهی کرده و همکاری لازم را برای پرداخت تسهیلات انجام نمی‌دهد‌.

وی افزود: عدم پرداخت تسهیلات ساخت باعث شده که روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن که در حال حاضر به ۲میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسیده است با کندی و در برخی از شهرها متوقف شود این در حالی است که یکی از اولویت های دولت چهاردهم از سوی مجلس آن است که باقی مانده پروژه های نهضت ملی هرچه سریعتر تحویل و زمینه برای افزایش تولید فراهم شود‌.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن بیان کرد: در قانون جهش تولید مسکن  تاکید شده  که باید اقدام به پرداخت تسهیلات در بخش مسکن کنند اما گزارش ها از سوی سازندگان حاکی است که کمتر بانکی به این قانون پایبند باشد و همین امر خود باعث بی انگیزگی تعداد زیادی از سازندگان در بخش مسکن شده است.

او یادآور شد: بانک مرکزی باید هرچه سریعتر زمینه را برای ساخت و تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن فراهم کند و در این بخش هیچ کوتاهی قابل قبول نیست چراکه یکی از اصلی ترین عواملی که خود باعث می شود پروژه های نهضت ملی به تعویق بیافتد همین عدم توجه به ابلاغ مصوبه تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی ساخت است‌.

وی افزود: متاسفانه همین عدم ابلاغ تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی ساخت باعث شده که بانک ها تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی را هم پرداخت نکنند.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار