نخست‌وزیر عراق به وزارت کشور دستور داد تا برای کاهش و جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی و جاده‌ای در ایام اربعین، تمام توانمندی خود را به کار گیرد.

به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق روز جمعه به وزارت کشور عراق دستور داد تا از طریق اداره کل راهنمایی و رانندگی و دیگر ادارات مسئول، در راستای جلوگیری از وقوع حوادث تلخ رانندگی در اربعین امام حسین (ع)، تمام توانمندی‌های خود را به کار گیرند.

السودانی تاکید کرد که اداره راهنمایی و رانندگی در آماده‌باش کامل قرار گیرد و نیرو‌های خود را در تمامی راه‌هایی که زائران اربعین می‌پیمایند، مستقر کند و بر کار دوربین‌ها و رادار‌ها در جاده‌های خارجی نظارت و پیگیری داشته باشد.

براساس این گزارش، کمیته عالی امنیتی تامین امنیت زیارت اربعین نیز از تمامی رانندگان خواست تا در راستای جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی در زیارت اربعین، در هنگام رانندگی در جاده‌ها مراقبت کنند و از سرعت مجاز تجاوز نکنند و با تمامی دستگاه‌های امنیتی همکاری لازم را داشته باشند.

از سازمان جمعیت هلال احمر، حوالی ساعت ۳:۳۰ تا ۴ صبح امروز جمعه بر اثر تصادف یک اتوبوس با یک دستگاه تریلر حامل نفت سیاه (قیر) در مسیر بازگشت از اتوبان دیوانیه به ناصریه، ۶۴ نفر دچار حادثه شدند.

از این حادثه‌دیدگان ۶۱ نفر زائر ایرانی و ۳ نفر عراقی بودند. این حادثه ۱۸ مصدوم سرپایی داشت و ۴۶ نفر تحت مراقبت موقت در اورژانس بیمارستان آموزشی دیوانیه هستند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران در کشور عراق روز جمعه از فوت هشت تن از زائران ایرانی در پی تصادف جاده‌ای تا ظهر روز جمعه خبر داد.

همچنین بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی در روز گذشته (پنچشنبه) در جاده خانقین المقدایه بعقوبه در نزدیکی ناحیه العباره استان دیالی به سمت بغداد ۱۱ تن زخمی شدند.

منبع: ایرنا

برچسب ها: اربعین ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار