رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین اعلام کرد: از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ مردادماه، ۲۷۸ هزار و ۴۷۲ مورد خدمت بهداشتی و درمانی به زائران اربعین ارائه شده است.

جعفر میعادفر رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین روز جمعه با بیان اینکه از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ مردادماه، ۲۷۸ هزار و ۴۷۲ مورد خدمت بهداشتی و درمانی به زائران اربعین ارائه شده است، گفت: در این مدت، در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی، ۳۰ هزار و ۷۳۲ مصدوم و بیمار توسط تیم‌های اورژانس ویزیت و از این تعداد، ۱۴۱۹ نفر برای دریافت خدمات درمانی بیشتر به مراکز درمانی منتقل شدند که از میان آنها، دو نفر با استفاده از بالگرد اورژانس هوایی اعزام شده‌اند.

وی اظهار داشت: همچنین، ۲۹ هزار و ۳۱۳ نفر از بیماران در محل و به صورت سرپایی درمان شدند. علاوه بر این، یک هزار و ۵۸۱ مورد گرمازدگی در میان زائران گزارش شده که ۱۱۶ نفر از آنها به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه گفت: در حوزه مبارزه با بیماری‌های واگیر نیز هشت هزار و ۸۶۵ دوز واکسن به زائران تزریق شده و از ۷۵۳ زائر مشکوک به بیماری‌های واگیر، تست فوری (رپید تست) انجام شده است.

میعادفر همچنین از اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت خبر داد و گفت: ۴۸ هزار و ۳۹۶ مورد بازرسی از اماکن صورت گرفته که طی این بازرسی‌ها، ۱۹ هزار و ۶۰۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف معدوم شده است.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین در پایان با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی، افزود: تمامی تیم‌های اورژانس، بهداشت و درمان کشور در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و تلاش می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به نیاز‌های زائران پاسخ دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار