در نشست سفیر تاجیکستان با استان همدان همدان بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری و توسعه گردشگری مردم تاجیکستان به خصوص شهر کولاب با همدان تاکید شد.

در این نشست سفیر تاجیکستان در ایران گفت: تاجیکستان ظرفیت های بسیاری را در زمینه کشاورزی و منابع خوبی در زمینه معادن و اب دارد و می تواند با کمک گرفتن از متخصصان ایرانی قدم های خوبی در زمینه تولید محصولات کشاورزی و فناوری انها داشته باشیم و از ظرفیت های پزشکی تخصصی همدان بیشتر بهره مند شویم.

نظام الدین زاهدوف افزود: شهر کولاب تاجیکستان با همدان تفاهم نامه خواهر خواندگی دارد و برای توسعه روابط تجاری و بازرگانی بیشتر این شهرها به دنبال برگزاری هفته فرهنگی همدان در کولاب تاجیکستان هستیم.

استاندار همدان هم خواستار برقراری روابط بیشتر بین اتاق های بازرگانی کشورمان به خصوص همدان با شهرهای مختلف و مهم تجاری کشور تاجیکستان شد و گفت: توجه به کشاورزی و توسعه واردات و صادرات مواد غذایی و کشاورزی هم در اولویت ما برای تفاهم های بین دو کشور قرار دارد.

علیرضا قاسمی فرزاد با اشاره به ثبت جهانی هگمتانه همدان به عنوان بیست وهشتمین آثار ثبت جهانی شده در سازمان یونسکو افزود: ظرفیت های توسعه گردشگری در همدان و تاجیکستان بالاست و باید از انها برای تبادل فرهنگی و تقویت بزار اقتصادی کمک گرفت.

اواظهار داشت استان همدان در زمینه خدمات پزشکی و گردشگری پزشکی هم امادگی کمک رسانی به کشورهای همسایه به خصوص کشور های مسلمان و هم زبان را دارد.

نخستین پیمان خواهرخواندگی شهر همدان نیز در دهه 70 با شهر کولاب تاجیکستان به امضا رسید و مهم‌ترین دلیل انعقاد این پیمان مقبره میر سید علی همدانی، عارف پرآوازه شهر همدان در شهر کولاب تاجیکستان بود.

پس از عقد خواهرخواندگی بین همدان و شهر کولاب یکی از چهارباغ‌های مهم شهر همدان به‌نام کولاب نامگذاری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.