مشاور فرهنگی نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان از حضور بیش از ۳۲ هزار دانشجوی افغانستانی در ایران خبر داد.

حسن صفرخانی مشاور فرهنگی نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان در دومین نشست تخصصی فصلنامه فرهنگی-اجتماعی بلخ بر اهمیت بهره‌برداری از ظرفیت‌های دانشجویان افغانستانی در ایران برای تقویت روابط روابط ایران و افغانستان تاکید کرد و گفت: بیش از ۳۲ هزار دانشجوی افغانستانی در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند.

صفرخانی افزود: ما ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی در افغانستان داریم که ستارگان علم و ادب و فرهنگ افغانستان هستند و باید معرفی شوند.

وی در ادامه موضوع تحول در نظام آموزشی افغانستان را بسیار مهم دانست و از اهمیت بهره‌برداری ظرفیت‌های دانشجویان افغانستانی در ایران برای افغانستان و در افغانستان سخن گفت.

صفرخانی افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ما حدود ۱۶ هزار دانشجوی افغانستانی در مقطع کارشناسی، ۱۴ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد، ۲ هزار دانشجوی مقطع دکتری و صد نفر در مقطع پسادکتری در رشته‌های مختلف دانشگاه‌های ایران داشته‌ایم که باید سازوکار بهره‌برداری از این ظرفیت عظیم دانشگاهیان شاغل به تحصیل افغانستانی در ایران برای توسعه و پیشرفت افغانستان اندیشیده و عملی شود.

این درحالیست که دانشجویان افغانستانی در صدر دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های ایران نیز هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار