سخنگوی وزارت امور خارجه قطر گفت: نشست میانجیگران برای پایان دادن به جنگ غزه که پنجشنبه در دوحه برگزار شد، ادامه دارد و امروز جمعه از سر گرفته می‌شود.

«ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد: تلاش‌های میانجیگران در قطر، مصر و ایالات متحده آمریکا ادامه دارد.

الانصاری همچنین تاکید کرد که میانجی‌ها مصمم به ادامه تلاش‌های خود برای دستیابی به آتش‌بس در غزه، آزادی اسرای صهیونیست و ورود بیشترین میزان ممکن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه هستند.

براساس گزارش الجزیره، این سخنگو به بیانیه رهبران سه کشور میانجی در هشت اوت با استناد به اصولی که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در ۳۱ مه ۲۰۲۴ مطرح کرد که با قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت از آن حمایت شد مبنی بر پایان دادن به رنج طولانی مدت ساکنان نوار غزه و همچنین آزادی اسرای صهیونیست و انعقاد آتش‌بس اشاره کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در همین زمینه با بیان اینکه مذاکرات دوحه ادامه دارد، ضمن پاسخ به سؤالات خبرنگاران در کاخ سفید، گفت‌وگوی تلفنی خود در این زمینه را تایید کرد.

بایدن افزود جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از طریق میانجیگران مصری و قطری در مذاکرات دوحه حضور داشت.

رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که میانجی‌ها یک روز سازنده درباره غزه را در دوحه به پایان رساندند و گفتگو‌ها در روز جمعه ادامه خواهد یافت.

«جان کربی»، مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید نیز گفت که آغاز مذاکرات در دوحه در مورد آتش‌بس در غزه امیدوارکننده بود.

کربی گفت: ۲ طرف پیشنهاد توافق غزه را بررسی و تغییراتی در آن ارائه کردند و جزئیات اجرای آن در حال بحث است نه چارچوب.

در طرف اسرائیلی نیز وبگاه «واللا» به نقل از مقامات ارشد نظامی نوشت مذاکرات دوحه آخرین فرصت برای دستیابی به توافق در مورد غزه است.

این اظهارات همزمان با آنچه است که روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی و اشغالگران منتشر کرده است مبنی براینکه بازگرداندن اسیران بازداشت شده در غزه با ابزار نظامی غیرممکن است.

اوایل روز پنجشنبه، مذاکراتی که به عنوان «قاطعانه» توصیف شد برای دستیابی به توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه در دوحه آغاز شد.

این گفتگو‌ها در پاسخ به بیانیه مشترک رهبران ایالات متحده، مصر و قطر هفته گذشته به دور از رسانه‌ها انجام می‌شود. «ویلیام برنز»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر و «دیوید بارنیا»، رئیس سازمان اطلاعات اسرائیل در آن شرکت دارند.

برچسب ها: قطر ، آتش بس غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
این نمایش بیشتر برای بی خیال شدن ایران از مجازات اسراییله، وگرنه نتانیاهو تن به آتش بس نمی ده.
آخرین اخبار