اولین محموله ترانزینی سنگ ترانزیتی افغانستان جهت صادرات با کانتینر به چین از نیمروز و از طریق بندر چابهار مستقیم به چین ارسال شد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین محموله ترانزیتی سنگ‌های معدنی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر شهیدبهشتی چابهار مستقیم به کشور چین ارسال شد.

حسین شهدادی اظهار کرد: با برقراری سرویس های حمل مستقیم کانتینری از مبدأ افغانستان به مقصد چابهار، زمان و هزینه انتقال کالا از طریق بندر چابهار و پایانه مرزی میلک کاهش یافته و این موضوع باعث افزایش جذابیت برای انتقال کالاهای ترانزیتی در این مسیر شده است.

وی بیان کرد: امروز اولین محموله ترانزینی شامل ۱۲ کامیون حامل سنگ ترانزیتی افغانستان جهت صادرات با کانتینر به چین از ولایت نیمروز از طریق مرز میلک به بندر شهید بهشتی چابهار وارد و از طریق این بندر مستقیم به چین ارسال شد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر راهبردی چابهار متصل به آبهای آزاد اقیانوس هند موقعیت مناسبی برای تجارت، حمل و نقل، ترانزیت و ترانشیپ(حمل و نقل دریایی) کالا دارد و بهترین و کم هزینه ترین مسیر تجارت و ترانزیت به کشورهای آسیای میانه بویژه کشور همسایه افغانستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار