طرح کدینگ و ساماندهی وضعیت سوخت در رودان هرمزگان از ابتدای شهریور اجرایی می شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان از اجرای طرح کدینگ و ساماندهی وضعیت سوخت در شهرستان رودان به عنوان دومین شهرستان این استان خبر داد.

احمد سالاری فر، در زمینه قاچاق سوخت و طرح کدینگ در استان هرمزگان گفت: با تصویب شورای تامین استان این طرح از اول شهریورماه سال جاری در شهرستان رودان اجرا خواهد شد.

وی گفت: بر اساس طرح کدینگ فقط خودرو‌هایی که دارای شماره پلاک یا آدرس شهر‌های موضوع طرح باشند، مجاز به سوختگیری در جایگاه‌های سوخت در شهرستان رودان هستند و دیگر خودرو‌ها از جمله خودرو‌های مهمان و فاقد کارت می‌توانند در جایگاه‌های منتخبی که اطلاع‌رسانی شده است، سوختگیری کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان افزود: تنها راه حل مشکلات ساماندهی وضعیت سوخت، کاهش صف‌ها در جایگاه‌های سوخت و جلب رضایت مردم «کدینگ و مدیریت» است که با این طرح بخشی از اقدامات اجرایی شد.

سالاری تاکید کرد: سود حاصل از فروش سوخت قاچاق تنها در جیب عده‌ای فرصت طلب و سودجو می‌رفت و با لابی گری و رانت، فروش سوخت مرزنشینان را نیز در دست گرفته و روزانه ده‌ها تانکر سوخت را جابجا می‌کردند و نفع آن فقط عاید عده‌ای خاص می‌شد که از این اقدامات جلوگیری شده است.

وی  افزود: برخی افراد منفعت طلب ده‌ها خودروی سبک و سنگین خریداری و برخی را اجیر کرده و به کار فروش سوخت مشغول بودند و هیچگاه به منافع عمومی و توسعه و آبادانی این استان فکر نمی‌کردند و برای حفظ منافع نامشروع خود قانون را زیرپا می‌گذاشتند.

 از ابتدای سال جاری نیز شهرستان جاسک به عنوان تنها شهرستان دارای طرح کدینگ هرمزگان، جایگاه‌های سوخت شرف، گابریک، نظام پور، قتالی، ذهبندی، گتان، پیوشک، ذیگدف، سهران، لیردف، سوری، کوه مبارک، کرتی، هون، کاشی، سورگ، جاسک کهنه، بحل، کلیرک (فروشندگی) و کمپکی در نظر گرفته و طرح کدینگ در این شهرستان اجرایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
خدا لعنتشون کنه اونهایی را طرح سهمیه بندی ناعادلانه بنزین اوردن خدا شاهده مریض داریم ولی متاسفانه بنزین. در کارت نداریم