مقام کاخ سفید ضمن ابراز امیدواری درباره آغاز گفتگوهای آتش‌بس و تبادل اسرا در کشور قطر تاکید کرد که چشم‌اندازی برای توافق فوری وجود ندارد.

جان کربی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا «شروع امیدوارکننده‌ای» داشته است، اما انتظار نمی‌رود که توافق فورا حاصل شود. 

به گزارش الجزیره، کربی افزود که مذاکرات در دوحه احتمالا تا فردا (جمعه) ادامه خواهد داشت. 

در حالی که بیش از ۱۰ ماه از بمباران بی‌امان نوار غزه می‌گذرد و تا کنون بیش از ۴۰ هزار فلسطینی در حملات اشغالگران صهیونیست به شهادت رسیده‌اند، آمریکا، مصر و قطر خواستار از سرگیری مذاکرات آتش‌بس شده‌اند. 

«سهیل الهندی» سخنگوی حماس امروز تاکید کرد که این جنبش نماینده‌ای به مذاکرات نخواهد فرستاد. حماس مخالف ازسرگیری مذاکرات بدون استناد به پیشنهاد ارائه شده در دوم ژوئیه است و از سوی دیگر نخست وزیر رژیم صهیونیستی شروط جدیدی را مطرح کرده است که روند مذاکرات را تضعیف می‌کند.

«جهاد طه» سخنگوی جنبش حماس نیز ضمن تاکید بر مواضع جنبش اعلام کرد: «رژیم اشغالگر تنها خواهان تداوم مذاکرات توخالی است تا از آن به عنوان پوششی برای تداوم جنایت‌های خود علیه ملت فلسطین استفاده کند. اشغالگران می‌خواهند ما را وارد این چرخه کنند، اما ما این فرصت را به آنها نمی‌دهیم. چیزی که امروز می‌خواهیم این است که به معاهدات قبلی پایبند باشند و به اشغالگران اجازه داده نشود که از مسئولیت‌های قبلی خود فرار کنند و یک طرح عملیاتی برای اجرایی شدن پیشنهاد اخیر ارائه شود».

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار