معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کارگروه‌های مشترکی در این استان با کشورهای همسایه در تمام زمینه‌ها از جمله اقتصاد، فرهنگی، سیاسی، گردشگری، علمی و آموزشی باید تشکیل شود.

 

 

 

 

 رضا شریفی در آیین افتتاحیه سال تحصیلی اولین دوره دانشجویان بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بی نظیری در حوزه کشاورزی، معدن، شیلات، سواحل مَکُران، دریا و مرز دارد و اشتراکات خوبی با کشورهای همسایه بویژه پاکستان داریم.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان یک استان دانشگاهی است که بیش از ۱۰۰ هزار نفر دانشجو در رشته‌های مختلف علوم انسانی، فنی و پزشکی مشغول به تحصیل هستند افزود: یکی از دغدغه‌های مدیریتی استان این است که برای پذیرش دانشجو از کشورهای همسایه ظرفیت سازی کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در موضوعات مختلف اشتراکات فرهنگی بی نظیری با کشورهای همسایه بویژه پاکستان داریم گفت: در مرز با این کشور ما اشتراکات فرهنگی تمدنی فوق العاده‌ای بویژه در حوزه قومیت بلوچ داریم.

وی بیان کرد: قوم بلوچ را که در کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان و بخشی از کشورهای آفریقای دور پراکندگی دارد را یک فرصت بی نظیر می‌دانیم و با افتخار اعلام می‌کنیم ما در استان و کشور رابطه بسیار خوب، صمیمانه و برادرانه‌ای با اقوام داریم.

شریفی تاکید کرد: در سیستان و بلوچستان، فارس و بلوچ به صورت مسالمت آمیز با یکدیگر زندگی و پیوند خانوادگی دارند و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی بیان کرد: در اسناد بالادستی و نقشه راه توسعه کشور که به تایید رهبر معظم انقلاب هم رسیده و در دستور کار همه دولت‌هاست توسعه روابط همه جانبه با کشورهای همسایه در اولویت است؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود یک کارگروه مشترک علمی با کشورهای همسایه که بتوانیم ما هم نقش آفرینی کنیم ایجاد شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ضمن اینکه ما در حوزه‌های دیگر مناسبات همکاری مشترکی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، آب، آموزشی، میراث فرهنگی و چه در حوزه‌های توسعه داشته باشیم و به معنای عام کلمه می‌توانیم کارگروه مشترک تشکیل دهیم.

وی افزود: در ایالت‌های بلوچستان پاکستان و استان سیستان و بلوچستان ایران ضمن اینکه با سایر ایالت‌ها هم اگر بنشینیم و ظرفیت‌های همدیگر را بیشتر بشناسیم حتما زمینه‌های همکاری فوق العاده‌ای ایجاد خواهد شد.

شریفی ادامه داد: ما امید داریم که با همکاری های مشترکی که بین کشورهای اسلامی در سطح منطقه ایجاد می‌شود؛ موجب انسجام و وحدت بیشتر ما و همچنین موجب شود که ما بتوانیم مشکلاتمان را در سطح منطقه خودمان حل کنیم.

بیمارستان چشم پزشکی الزهرا مدرنترین مرکز در شرق مدیترانه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این مراسم گفت: سه بیمارستان این دانشگاه دارای گواهینامه بین‌المللی هستند و بیمارستان چشم پزشکی الزهرا(س) مدرنترین مرکز در شرق مدیترانه است.

حبیب غزنوی اظهار کرد: از تأسیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۳۸ سال می‌گذرد و در حال حاضر بیش از ۴۰۰ نفر عضو هیات علمی که جزء اساتید برتر کشور در رشته‌های مختلف بالینی و علوم پایه هستند، فعالیت علمی خود را در این نقطه از میهن اسلامی انجام می دهند.

وی ادامه داد: این دانشگاه دارای ۶ دانشکده و چهار هزار و ۶۰۰ نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناس ارشد و فوق تخصصی مشغول تحصیل هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه، ۱۱ مرکز تحقیقات در این دانشگاه فعالیت‌های پژوهشی انجام می‌دهند، افزود: اساتید و محققان داخل و خارج و همچنین دانشمندان سایر نقاط دنیا با این دانشگاه همکاری دارند.

همکاری ایران و پاکستان در جهت پیشرفت و صلح منطقه

سرکنسول کشور پاکستان در زاهدان نیز گفت: پاکستان با کشور ایران فقط مرز مشترک ندارد، بلکه تاریخ و فرهنگ مشترک دارد و خوشبختانه در پیشرفت و صلح منطقه نیز با هم همکاری دارند.

محمد صدیق ادامه داد: همکاری ایران و پاکستان در افزایش مهارت‌های آموزشی، باعث تفاهم بیشتر این دو کشور خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار