مشاور وزیر کشور عراق گفت: بازدیدهای متعدد مسئولان کشور عراق و ایران از مرزها برای هماهنگی و تسهیل تردد زائران و مواکب انجام شده است.

 ریاض الخیقانی پنجشنبه در دیدار با جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی که در مرز شلمچه کشور عراق انجام شد اظهار کرد: برای راهپیمایی عظیم اربعین حسینی با استفاده از ظرفیت‌های همه ارگان‌ها، حشد الشعبی و... توانستیم اقدامات بسیار خوبی برای تسهیل امور زائران از قبیل آسفالت خیابان‌ها، سایبان‌ها و... انجام دهیم هرچند به حد مطلوب نرسیده ولی سعی و تلاش خودمان را کرده ایم.

وی بیان کرد: نسبت سال گذشته تعاملات بین ایران عراق برای تسهیل تردد زائران به خوبی انجام شده و همچنین حوادث رانندگی تاکنون کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است‌.

حرکت زائران در مرز زمینی شلمچه به شکل خوبی در جریان است

مدیر پایانه شلمچه کشور عراق نیز در این دیدار اظهارکرد: در مرز زمینی شلمچه حرکت زائران به شکل خوبی در جریان است و از لحاظ خدمات این مرز بیشترین مواکب مرزهای کشور عراق را دارد.

عاطف ناجی با بیان اینکه هماهنگی کشور ایران و عراق عالی است ولی امیدواریم این همکاری‌ها بیشتر باشد افزود: وسایل نقلیه تاکنون به صورت فراوان برای تردد زائران در این مرز فعالیت دارند.

ناجی بیان کرد: ایمان داریم که زیارت اربعین حسینی به خوبی و بدون حوادث غیر مترقبه به پایان خواهد رسید.

  بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی (ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.