طبق شایعات اخیر، به‌ نظر می‌رسد یکی‌ دیگر از بازی‌های ایکس‌باکس در دسترس کاربران کنسول پلی‌استیشن قرار خواهد گرفت.

مایکروسافت اوایل سال جاری با پورت‌ کردن بازی‌های خود برای کنسول رقیب یعنی پلی‌استیشن به وعده‌های قبلی‌اش مبنی‌ بر ساخت بازی‌های انحصاری دائمی برای ایکس‌باکس پشت پا زد. این موضوع باعث ایجاد شک و تردید در مورد تعهد این شرکت به آینده‌ی پلتفرم ایکس‌باکس و کاربرانش شد. بااین‌حال، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت بارها به سرمایه‌گذاران اعلام کرده تعداد کاربران کنسول ایکس‌باکس از هر زمان دیگری بیشتر است.

برخی از طرفداران ایکس‌باکس نگران هستند که با خروج بازی‌های انحصاری از این پلتفرم، تمایل گیمرها برای خرید ایکس‌باکس کمتر شود و در نتیجه تمایل توسعه‌دهندگان برای ساخت بازی‌ برای ایکس‌باکس کاهش یابد؛ این موضوع پلتفرم ایکس‌باکس را در سراشیبی قرار می‌دهد. البته چهار بازی پورت‌شده تاکنون منجر به خروج انبوه کاربران نشده‌اند.

طبق ادعای Shinobi602 که از افشاگران شناخته‌شده‌ی حوزه‌ی گیمینگ است، مایکروسافت قصد دارد تا هفته‌ی آینده، یعنی تقریباً همزمان با رویداد Gamescom 2024، بازی بزرگ دیگری از کنسول ایکس‌باکس را برای پلی‌استیشن معرفی کند.

Shinobi602 در پاسخ به بحث کاربران درمورد زمان اعلام دور بعدی انتشار بازی‌های ایکس‌باکس برای پلی‌استیشن، پاسخ داد: «هفته‌ی آینده کجا هستید؟» و سپس با جزئیات بیشتر توضیح داد که احتمالاً بازی بزرگی برای کنسول سونی منتشر خواهد شد.

برخی از کاربران شروع به گمانه‌زنی کرده‌اند که بازی بزرگی که قرار است از ایکس‌باکس به پلی‌استیشن بیاید می‌تواند فورزا هورایزن ۵ باشد که ده‌ها میلیون کاربر در ایکس‌باکس و کامپیوترهای شخصی دارد. البته طبق اعلام برخی منابع، فورزا هفته‌ی آینده برای پلی‌استیشن معرفی نخواهد شد. به‌هر‌حال هنوز نمی‌توان تأیید کرد هفته‌ی آینده کدام بازی دردسترس کاربران کنسول سونی قرار خواهد گرفت.

فیل اسپنسر، مدیرعامل ایکس‌باکس، طی مصاحبه‌ای در ژوئن گذشته اعلام کرد که بازی‌های بیشتری به پلتفرم‌هایی مانند پلی‌استیشن می‌آیند. اکنون باید منتظر بمانیم تا مشخص شود مایکروسافت چه برنامه‌هایی در این زمینه دارد. البته احتمال پورت‌کردن فورزا برای پلی‌استیشن همچنان وجود دارد زیرا این اقدام می‌تواند درآمد زیادی برای ایکس‌باکس به‌ارمغان بیاورد.

منبع: زومیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار