رئیس هیات موتور سواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی از رفع معارض پنج هکتاری از زمین‌های اختصاصی این هیات خبر داد.

 امیرخیزی اظهار کرد: ۲۵ هکتار زمین در اطراف مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) تبریز به هیات اختصاص موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی داده شده که دارای معارض است و خوشبختانه با رایزنی‌ها و همکاری‌های بین دستگاهی در استان معارض پنج هکتار رفع شد.

وی ادامه داد: هدف اصلی هیات در این ۲۷ هکتار ایجاد پیست‌های اندرو و سرعت در حد فرمول چهار است اما در پنج هکتاری که مشکلات آن رفع شده پیست موتور کراس و اندرو ساخته می‌شود که در مرحله طراحی اولیه و توجیهی است.

امیرخیزی هدف اصلی هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان را افزایش زیرساخت‌های مورد نیاز این رشته و جذب علاقمندان عنوان کرد و گفت: کار‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته که در آینده نزدیک نتیجه خواهند داد.

وی با بیان اینکه تمام هیات‌های شهرستانی در استان فعال و دارای رئیس هستند افزود: برگزاری مسابقات کراس در آذرشهر و اندروی کشوری در مراغه نشان از پویا بودن این هیات دارد.

امیرخیزی گفت: هیات موتورسواری و اتومبیلرانی محلی برای تخلیه انرژی و هیجان علاقمندان موتور و خودرو است و اعضای این هیات که همه حرفه‌ای و ورزشی هستند به هیچ عنوان در خیابان‌ها و معابر اقدام به حرکات نمایشی و خطرناک نمی‌کنند.

وی تعداد اعضا هیات را بیش از ۲ هزار نفر اعلام کرد و افزود: ۲۰ رشته در فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی فعال است و به همین اندازه در هیات استان نیز فعالیت می‌کنند و تلاش هیات بر این است تا با فراهم کردن امکانات لازم تمامی رشته‌ها را فعال کند.

وی با بیان اینکه هیات موتورسواری و اتومبیلرانی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی دارد گفت: این هیات آماده همکاری با نهاد‌های مختلف است و در این راستا تفاهم نامه‌هایی با اورژانس، هلال احمر و محیط زیست منعقد کرده و آموزش‌های لازم در زمینه رانندگی با موتور و خودرو را در مواقع بحرانی و زمین‌های سخت به کارکنان این نهاد‌ها ارائه می‌کند.

امیرخیزی به برنامه‌ها و مسابقات پیش روی این هیات نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات آفرود، اندرو، ادوینجر در روز‌های یکم و دوم شهریور ماه امسال تحت عنوان شهدای خدمت و همچنین مسابقات ریس در هشتم و نهم این ماه از جمله مسابقاتی که برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: همچنین به دنبال برگزاری مسابقات بین المللی اندور در ارتفاعات عینالی تبریز هستیم که به درخواست اعضا شورا در حال فراهم کردن مقدمات این مسابقات هستیم.

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی همچنین به بالا رفتن تعداد کاربران موتور در تبریز و استان نیز اشاره کرد و گفت: درخواستمان از پلیس راهور این است تا صدور گواهینامه‌های موتور‌های سبک را به این هیات واگذار کند تا این افراد آموزش‌های لازم را به طور اصولی فرا گیرند.

امیرخیزی گفت: موتورسواری و اتومبیلرانی علم است و این علم باید به طور صحیح آموزش داده شود و ما خود را مکمل اقدامات نیروی انتظامی در ارتباط با این افراد می‌دانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.