به منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی و بهره مندی از خدمات مخابرات منطقه ، اینترنت Wifi به صورت رایگان در محدوده مرز باشماق ارائه می شود.

سال گذشته پرش یا آنتن‌دهی ضعیف برای برقراری تماس در برخی از نقاط مرز باشماق، به مشکل اساسی برای زائران اربعین حسینی تبدیل شده بود، امسال برطرف شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار کرد: به منظور رفاه حال زائرین اربعین حسینی و بهره مندی از خدمات مخابرات منطقه ، اینترنت Wifiبه صورت رایگان در محدوده مرز باشماق ارائه می شود.

آزاد حمت افزود: زائرانی که در این محدوده قرار دارند با روشن کردن Wifi تلفن همراه خود و ثبت کدملی خود در قسمت hotspot wifi و احراز هویت به اینترنت شرکت مخابرات ایران متصل و از مزایای شبکه اینترنت بهره مند خواهند شد.

وی گفت: با ایجاد زیرساخت ها و انجام تست های کنترل کیفیت ، شرایط بهره مندی زائرین از اینترنت با سرعت و کیفیت بالا تا ۱۵ شهریور ماه سال جاری مهیا است.

ساعت اعزام زائران از مرز باشماق ۵ صبح تا ۲۱ شب در نظر گرفته شده است. تمام امکانات لازم از جمله آب، برق، اینترنت، مخابرات، بیمارستان صحرایی، اورژانس، حمام و سرویس‌های بهداشتی سیار و موکب‌های مختلف ایجاد شده است.

برای رفاه حال زواری که با خودرو شخصی قصد ورود به این شهرستان را دارند در ۶ نقطه شهر از جمله ورودی شهر، جانوره، میدان پیشمگران مسلمان کُرد به ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار دستگاه خودرو ایجاد شده که زائران می‌توانند خودرو‌های خود را در این پارکینگ قرار داده و سپس از طریق خودرو‌هایی که پیش‌بینی شده به مرز باشماق انتقال پیدا کنند.

همچنین در مرز باشماق نیز پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۲۰ هزار دستگاه خودرو تعبیه شده تا زائران بتوانند بدون دغدغه در مراسم اربعین شرکت کنند. همچنین در مسیر ورودی شهر و مرز باشماق موکب‌های مختلف و در سلیمانیه عراق، تکیه کسنزانی موکب حضرت رسول (ص) برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی برپا شده است. آماده پذیرایی اسکان و خدمات‌دهی هستیم.

در شهر مریوان یک موکب مرکزی متشکل از دو سالن ورزشی جداگانه برای برادران و خواهران، یک زائرسرا، یک حسینیه و ۱۹ مدرسه برای اسکان زائران آماده شده است و ۲۶ موکب هم در شهر مریوان و مرز باشماق مشغول پذیرایی و خدمت‌رسانی به زوار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار