امام جمعه موقت تهران گفت: بانک مرکزی با نگرش انتقادی به صندوق‌های قرض‌الحسنه، مانع از رشد و بالندگی آنها می‌شود که این امر آسیب جدی به شمار می‌رود.

سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در چهارمین همایش ملی قرض نیکو با محوریت الگوی مطلوب تجهیز منابع قرض‌الحسنه اظهار کرد: در قرآن به فرهنگ قرض‌الحسنه در ابعاد مختلف به طور جدی پرداخته شده است.

او ادامه داد: فردی که قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند، در حقیقت با خداوند معامله کرده است. در حالی که پرداخت ربوی به منزله جنگ با خداست.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در کشورهایی که تورم منفی دارند، معاملات ربوی از بین رفته است و اگر نظام بانکی اصلاح شود، تورم نیز کنترل خواهد شد.

ابوترابی بیان کرد: جای تعجب دارد که چگونه با وجود تورم بالا که می‌تواند بسیاری از زیان‌ها را جبران کند، همچنان بانک‌های ما با مشکل مواجه هستند.  در ابتدا تصور می‌شد این صندوق‌ها قادر به ارائه خدمات ارزشمند نخواهند بود، اما امروز شاهد نقش مؤثر آنها در ارائه تسهیلات به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه هستیم.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: بانک مرکزی با نگرش انتقادی به صندوق‌های قرض‌الحسنه نتوانسته است زمینه رشد و توسعه آنها را فراهم کند.

او تصریح کرد: در گذشته خانواده‌های ضعیف و متوسط برای خرید خانه یا خودرو از وام قرض‌الحسنه استفاده می‌کردند، اما امروز این وام‌ها برای تأمین بخشی از هزینه اجاره یک خانه کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند که نشان‌دهنده عدم رشد منابع است.

ابوترابی  گفت: اکنون افراد با شرمساری برای دریافت وامی معادل ۱۰ میلیون تومان جهت تأمین حداقل‌های زندگی به ما مراجعه می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اگر به دنبال احیای فرهنگ قرض‌الحسنه هستیم، چاره‌ای جز مدیریت و کنترل تورم نداریم. خوشبختانه پزشکیان تنها فردی بود که در مناظرات وعده‌های مالی بی‌اساس نداد.

خبرنگار: عطیه رضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار