رئیس گروه راهبری و بررسی طرح‌های معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: حدود ۱۱۵.۵ هکتار از اراضی ثمین سه در غرب شهر زنجان برای واگذاری به متقاضیان نهضت ملی مسکن درحال آماده سازی بر مبنای واحدهای همسایگی است.

حمیدرضا حمیدی رئیس گروه راهبری و بررسی طرح‌های معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: واگذاری زمین‌های ۲ نفره به متقاضیان تک واریزی در اراضی "ثمین سه" در دستور کار قرار گرفته است.

حمیدی افزود: اراضی ثمین سه در صورت تصویب کارگروه مسکن به نام «کوی پردیس» نامگذاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح ثمین سه در ضلع شمال پروژه ۵۸۴ واحدی ثمین ۲ واقع شده است، گفت: اراضی پیش بینی شده حدود ۱۱۵.۵ هکتار بوده و طراحی آن به شکل واحدهای همسایگی انجام شده است.

رئیس گروه راهبری و بررسی طرح‌های معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان یادآور شد: محدوده "ثمین سه" از نظر مقیاس شهرسازی در سطح یک ناحیه شهری بوده که شامل سه محله است و هر محله، یک مرکز محله‌ دارد.

به گفته این مسئول، تمام کاربری‌های خدماتی از جمله پارک محله، مدرسه، مسجد، درمانگاه و مراکز خدماتی در مرکز محلات و مرکز ناحیه دیده شده است.

حمیدی با بیان اینکه مجموعه "ثمین سه" ناحیه شهری است و تمام خدمات سطح ناحیه از جمله مراکز تجاری و پارک بزرگ طراحی شده است، تصریح کرد: حدود ۲۰ هکتار زمین برای احداث کاربری‌های خدماتی، تجاری و فرهنگی در این اراضی در نظر گرفته شده و از نظر استانداردهای شهرسازی، شرایط خوبی دارد.

وی اظهار داشت: نوع تفکیک هر قطعه ۲۰۰ متر مربع است که به هر ۲ خانوار ۲۰۰ متر زمین داده خواهد شد که ۲ واحد مسکونی با ۲ واحد پارکینگ خواهد بود و همکف، پارکینگ و طبقات اول و دوم مسکونی و زیر بنای هر واحد ۱۳۰ مترمربع خواهد بود.

Play


00:00
-01:05
Mute

Settings
PIP
Enter fullscreen
Download
رئیس گروه راهبری و بررسی طرح‌های معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه مسیر دسترسی مناسبی در اراضی "ثمین سه" پیش بینی شده است، تاکید کرد: یک دسترسی از کوی ثمین ۲ موجود است، دسترسی دوم از بلوار محیطبان در ضلع غربی خواهد بود و دسترسی دیگر هم از کمربندی شمالی شهر زنجان طراحی شده است.

حمیدی با بیان اینکه احداث بیش از چهار هزار واحد مسکونی در اراضی "ثمین سه " پیش بینی شده است، اظهار داشت: این اراضی فاز به فاز در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آسیب شناسی لازم انجام و اشکالات موجود در طرح‌های نهضت ملی مسکن رفع شده است، افزود: تراکم ساختمانی پایین از مزایای طرح ثمین سه است و همچنین متقاضیان صاحب ۲۰۰ متر زمین می‌شوند.

رئیس گروه راهبری و بررسی طرح‌های معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه اراضی ثمین سه از جذابیت‌های خاصی برخوردار است، خاطر نشان کرد: اجرای طرح در این اراضی شروع شده و آماده سازی و تسطیح زمین در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.