رییس پلیس آگاهی استان بوشهر از اقدام شاخص کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان در شناسایی و دستگیری دو نفر سارق حرفه‌ای غیر بومی فعال در ارتکاب سرقت طلاجات از منازل شهروندان در دو شهرستان بوشهر و جم خبر داد.

سرهنگ کارآگاه جوشن سهرابی روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال وقوع سرقت سریالی طلاجات از منازل شهروندان در دو شهرستان جم و بوشهر در اواخر سال گذشته و سال جاری لذا در تدبیر اتخاذ شده فرآیند رسیدگی به این وقوعات به کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت محول با ساعت‌ها کار و تلاش سرانجام هویت گروه سارقان که در حال حرکت و ساکن یکی از استان‌های همجوار بوده شناسایی با اعزام تیم‌های عملیاتی در دو عملیات جداگانه و هدفمند با رعایت اصل غافل گیری هر دو نفر دستگیر در تحقیقات انجام شده است.

وی افزود: تا این لحظه به ارتکاب تعداد پانزده فقره سرقت طلاجات از منازل شهروندان در دو شهرستان بوشهر و جم با ارزش بالای یکصد و شصت میلیارد ریال اقرار و با صدور قرار وثیقه مناسب متهمین روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی استان عنوان کرد: برای پیشگیری از وقوع این سرقت مهم تشدید اقدامات خود مراقبتی از سوی شهروندان با رعایت توصیه‌ها و نکات ایمنی از جمله حضور فرد مراقب در منزل در سه روز آخر هفته و سایر روز‌های تعطیل؛ روشن گذاشتن سیستم روشنایی منزل در شب‌ها حتی در صورت عدم حضور در منزل؛ نگهداری طلاجات در صندوق امانات بانک‌ها و اقدام مسئولین بانک‌ها در سطح استان در افزایش تعداد صندوق امانات با تعریف حق الزحمه مناسب در کنار تلاش شبانه روزی پلیس می‌تواند در کاهش سرقت طلاجات از منازل موثر واقع گردد.

سرهنگ سهرابی تاکید کرد که پلیس آگاهی استان حسب وظیفه ذاتی ماموریت مقابله با جرایم سرقت را کماکان به صورت ویژه و با جدیت رصد و دنبال خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.