استاندار لرستان بر استفاده از ظرفیت‌های فراوان لرستان در زمینه اشتغال تاکید کرد.

جلسه با دو دستور کار؛ بررسی وضعیت و توزیع سهم ایجاد اشتغال دستگاه‌های اجرایی و سهم گردشگری به صورت فوق العاده برای توسعه اشتغال در استان، برگزار شد.

 

ابوطالب شفقت در مصاحبه با روابط عمومی با بیان اینکه در این جلسه بحث‌های کارشناسی انجام پذیرفت و نظرات خوبی ارائه شد، اظهار داشت:

 بنا شد اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی یک بار دیگر در زمینه اشتغال تجدید نظر کرده و با تمام دستگاه‌های اجرایی جلسات اختصاصی بگذارد و با همکاری مدیر کل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری و با همکاری یکی از معاونین سازمان برنامه و بودجه اطلاعات دقیق‌تری به دست آید.

 

 نماینده عالی دولت در لرستان با اشاره به ظرفیت بالای لرستان در زمینه اشتغال گفت: ما می‌توانیم ۲۵ هزار شغل را ایجاد کنیم و می‌شود تعهد یک رقمی کردن بیکاری را عملی کنیم و در حال حاضر یک سری از پروژه‌ها شروع شده و در حال فعالیت هستند.

 

دکتر شفقت با بیان اینکه در سه ماه گذشته اطلاعاتی که در زمینه اشتغال استان ثبت شده نسبت به میانگین کشور عقب نیست، گفت: به نظر می‌رسد با تلاش مضاعف نرخ بیکاری در استان از ۹/۹ به عدد ۹ کاهش یابد و انشاالله بتوانیم تا پایان سال آن عددی را که تعهد کرده‌ایم عملی کرده و نرخ بیکاری را تک رقمی کنیم.

 

 استاندار لرستان در ادامه در خصوص دستور کار دوم با موضوع فرصت سازی گردشگری در زمینه اشتغال، گفت: در این جلسه گزارشی توسط میراث فرهنگی و گردشگری استان ارائه شد که خالی از اشکال نبود و مدیران استان از تقویت گردشگری استان حمایت کردند و پیشنهادات خوبی در این زمینه ارائه شد.

 

 وی افزود: گردشگری و میراث فرهنگی استان موظف شد با رویکرد بازاریابی از دفاتر گردشگری که در اختیار مردم است و دارای مجوز هستند آنها را آموزش داده تا با توانمندسازی بتوانند گردشگران را به استان دعوت و با شناسایی فرصت‌های گردشگری و تقویت زیرساخت‌ها توسط دولت سهم گردشگری استان را که امسال ۵۰۰ نفر بود به ۱۵۰۰ نفر برسانیم.

 

 استاندار لرستان با اشاره به اینکه ظرفیت گردشگری در استان لرستان بسیار بالاست گفت: در چند روز آینده ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک و مجموعه تاریخی اطراف آن را خواهیم داشت که خود این موضوع یک فرصت سرمایه‌گذاری است که با حمایت دستگاه‌های اجرایی و همکاری آنها این اتفاق مبارک به وقوع می‌پیوندد.

 

این جلسه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیران دستگاه‌های اجرایی و با حضور مجازی فرمانداران شهرستان‌های استان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.