اصفهان ۱۱۰ شهید در غربت اسارت دارد.

سرپرست اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره ۲۴هزار شهید استان به ویژه شهدای غریب در اسارت گفت: ۱۱۰ نفر از مجموع شهدای والامقام این استان در دورانی که در اسارت دشمن بودند، مظلومانه به شهادت رسیدند.


محمد انصاری‌پور افزود: پیکر مطهر ۲۱ تن از این شهدای غریب در اسارت در گلستان شهدای اصفهان مدفون هستند و بقیه در گلزار‌های شهدای شهر‌های مختلف استان آرمیده‌اند.


اوگفت: این شهدا در دفاع علیه دشمن بعثی و همچنین غائله کردستان به اسارت دشمن در آمده و پس از تحمل شکنجه‌های بسیاربه شهادت رسیدند.


سرپرست اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان افزود: چند سالی پیکر‌های مطهر این شهدا در عراق و همچنین در کردستان عراق مدفون بود که پس از بررسی و جستجو و با همکاری آزادگان، به همت کمیته مفقودان ودیگر سازمان‌های مربوطه به کشور منتقل شد.


او  ادامه داد: به منظور بزرگداشت یاد و خاطره این شهدا، نخستین اجلاسیه کنگره شهدای «غریب در اسارت» استان اصفهان  پنج شنبه ۲۵ مرداد، از ساعت ۱۶:۳۰ در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

انصاری‌پور افزود: در این مراسم که در آستانه ۲۶ مرداد و سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی برگزار می‌شود، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و مذهبی پیش‌بینی شده که محوریت اجرای این برنامه‌ها بر عهده ستادی متشکل از آزادگان سرافراز اصفهان است.


او از همه خانواده شهدا به ویژه خانواده مکرم شهدای غریب در اسارت استان و همچنین آزادگان، ایثارگران و عموم مردم استان برای حضور در کنگره شهدای غریب در اسارت دعوت کرد.

تهیه زندگینامه و وصیت نامه این شهیدان و رونمایی از تمبر اختصاصی ویژه شهدای غریب در اسارت را از دیگر برنامه‌ها در راستای برگزاری این اجلاسیه دانست و گفت: این اجلاسیه از برنامه‌های کنگره بیست و چهار هزار شهید استان اصفهان قرار گرفته است و پرچم یادبود و منقش به نام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و نام شهدای غریب در اسارت، به خانواده‌ی معظم این شهیدان تقدیم خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.