معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از متقاضیان سفر اربعین حسینی تا ظهر امروز ثبت نام خود را در سامانه سماح انجام داده‌اند.

حمید رضا محمدی معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از متقاضیان سفر اربعین حسینی تا ظهر روز ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۳، ثبت نام خود را در سامانه سماح انجام داده اند. گفت: تاکنون حدود ۴درصد متقاضیان درخواست عزیمت به صورت هوایی را داشته اند؛۲درصد با قطار و ۹۴درصد نیز بله صورت زمینی از مرز‌های شش گانه به عراق رهسپار می‌شوند.

وی گفت: ۶۲ درصد متقاضیان را آقایان و باقی را خانم‌ها تشکیل می‌دهند که عزیمت زائران به عراق در حال انجام است.

محمدی با بیان اینکه میانگین سنی زائران ثبت نام کننده حدودا ۳۸ سال می‌باشد، گفت: از عزیزانی که در حال تشرف به عراق هستند می‌خواهیم که تمامی نکات مطرح شده اعم موضوعات بهداشتی، امنیت در سفر و توصیه‌ها را رعایت نمایند.

وی گفت: بیشتر متقاضیان سفر اربعین در سامانه سماح، مرز مهران را انتخاب کرده اند و دیگر مرز‌های شلمچه، خسروی و چذابه در رده‌های بعدی انتخاب زایران می‌باشد و مرز‌های باشماق و تمرچین هم در دسترس عزیزان می‌باشد.

وی با اشاره به فعالیت سازمان حج وزیارت درراستای ثبت نام و اعزام، نظارت بر امور بیمه‌ای و خدمت رسانی در واحد راهنمایی امور زایران و گمشدگان گفت: بیش از یک هزار نفر از خادمان افتخاری به مرز‌های شش گانه و عراق اعزام شده اند و اکثریت فعالیت خود را به عنوان نیرو‌های واحد راهنمایی زایران آغاز کرده اند و در ایستگاه‌ها مستقر می‌باشند؛ سایر ایستگاه‌های باقیمانده نیز در ساعات آتی راه اندازی می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه اپلیکیشن همیار اربعین در راستای امداد رسانی و یافتن گمشدگان نیز کمک قابل توجهی به خادمان افتخاری و همچنین زایران خواهد کرد گفت: از همه عزیزان که عازم این سفرهستند میخواهیم که این اپلیکیشن همیار اربعین را نصب نمایند.

برچسب ها: اربعین ، سامانه سماح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار