در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان ۹۲۷ فقره سند مربوط به اراضی و املاک دولتی تحویل داده شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ۸۸۳ فقره از این سند‌ها مربوط به طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کلاله، ۶۰ فقره سند مربوط به طرح واگذاری رایگان املاک علوی به روستاییان در شهرستان آزادشهر و ۳۳ فقره سند هم مربوط به اراضی ملی محدوده بافت روستایی در شهرستان مراوه تپه است.

حیدر آسیابی افزود: همچنین امروز سند بیمارستان پنجم آذر گرگان هم که با پیگیری‌های صورت گرفته در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان صادر شده است، به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل شد.

رییس کل دادگستری گلستان در ادامه این جلسه گفت: طی سه سال گذشته ۱۶ جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در استان برکزار شده که هشت جلسه آن مربوط به طرح کاداستر است که در نتیجه اجرای این مصوبات ۱۰۰ درصد اراضی ملی سنددار شد.

آسیابی گفت: سرعت صدور سند زمین‌های کشاورزی هم از سال گذشته بیشتر شده و از ۳۶ درصد به ۵۳ درصد رسیده است که امیدواریم زودتر به ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه این‌جلسه با اشاره این که توقف ساخت و ساز‌های غیرمجاز در روستای زیارت هم خروجی شورای حفظ حقوق بیت المال بود گفت: در استان بخش مهمی از تمرکز را بر کنترل ساخت و ساز‌ها از منشا گذاشتیم که در نتیجه آن با استقرار ایست و بازرسی از ورود مصالح به این منطقه پیشگیری کردیم و در نتیجه آن پس از ۲۰ ساخت و ساز متوقف شد.
وی، تعیین تکلیف ۱۵ هزار مسکن روستایی را نیز از ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت المال به بنیاد مسکن عنوان برشمرد و گفت: مصوبه ممنوعیت ورود خودرو به پارک جنگلی النگدره گرگان که با اقبال مردم استان مواجه شد به طوریکه دوستداران محیط زیست از ۱۷ اسفند به عنوان روز النگدره یاد می‌کنند.
صدور سند برای پارک جنگلی آزادشهر که مورد دست اندازی قرار گرفته بود، تعیین تکلیف آببندان‌های غیرمجاز که حدود ۲ دهه به معضل در استان تبدیل شده بود از دیگر دستاورد‌های شورای حفظ حقوق بیت المال در استان است که در نتیجه همراهی و هم افزاییی همه دستگاه‌ها در استان محقق شده است.

برچسب ها: ثبت اسناد ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.