رئیس شورای عالی زکات کشور گفت: فعالان و متولیان جمع آوری زکات در کشور ساماندهی می‌شوند.

آیت‌الله سیدحسن ربانی گفت: ما باید فریضه فراموش شدن زکات را در جامعه احیا کنیم تا بساط فقر و عقب‌ماندگی‌ها برچیده شود.

رئیس شورای عالی زکات کشور افزود: در انجام این فریضه برخی عقب‌ماندگی‌ها را شاهد هستیم که در سال‌های گذشته به ما ارث رسیده و باید مرحله به مرحله این ضعف و کاستی‌ها را برطرف و در انجام فریضه زکات تلاش و کوششی جدی داشته باشیم.

او تصریح کرد: این فریضه الهی دارای ابعاد اقتصادی، عبادی و اجتماعی است و ضرورت دارد همه دستگاه‌ها در احیا و انجام این فریضه مجاهدت کرده و در استانی که مزین به دارالارشاد و دارالمؤمنان است کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش در انجام این فریضه پیشقدم شوند.

رئیس شورای عالی زکات کشور گفت: بهتر است شورای زکات استان و شهرستان به صورت فصلی جلسات خود را با دعوت اعضا از سوی ریاست شورای زکات انجام داده تا نقاط ضعف و قوت شناسایی و درخواست‌ها و مطالبات نیز به شورای عالی ارسال شود.

ربانی از همراهی کمیته امداد و سایر نهاد‌ها در جمع‌آوری زکات و احیای این فریضه قدردانی کرد و افزود: امر فرهنگسازی و گنجاندن انجام این فریضه واجب در کتب درسی به جد پیگیری می‌شود و امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش و نهاد‌های فرهنگی در این زمینه موفق عمل کنیم.

او امر فرهنگسازی زکات را موضوع بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: در این بخش اعتمادسازی امر مهم و ارزشمندی است و ضروری است تا با ساماندهی فعالان ستاد زکات و جلب رضایت مردم بیش از گذشته در جمع‌آوری زکات و هزینه‌کرد آن تلاش کنیم.

رئیس شورای عالی زکات کشور در ادامه گفت: با تصویب قانون زکات در مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم آیین‌نامه اجرایی آن را تدوین و به استان‌ها ابلاغ کرد تا بر اساس این قانون بتوانیم برنامه‌ریزی‌ها وهدف گذاری‌های خود را انجام دهیم.

ربانی به ریشه‌های اعتقادی مردم مؤمن و ولایتمدار اردبیل در انجام فریضه واجب زکات اشاره کرد و افزود: ضروری است تا با احیای این فریضه عقب‌ماندگی‌ها جبران و امکان دریافت زکات از کشاورزان از طریق پیوند سامانه خرید گندم با سامانه کمیته امداد با رضایتمندی زارعان فراهم آید.

رئیس شورای عالی زکات کشور گفت: ما همچنان از هدف‌گذاری مناسب جمع‌آوری زکات فاصله داریم و بهتر است با برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های مشخص در این زمینه بتوانیم نقاط ضعف و کاستی را برطرف کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.