مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: بسیاری از مشکلات صنعتگران و سرمایه گذاران با مشاوره صحیح و تخصصی رفع خواهد شد.

هشتمین جلسه امسال کمیته پایش طرح‌های راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و با حضور نمایندگانی از استانداری فارس، دادگستری کل استان، اداره کل صنعت، معدن و تجارت برگزار شد موارد مربوط به ۱۰ طرح صنعتی تعیین تکلیف شد.

در این جلسه پس از بررسی وضعیت طرح‌ها و دلایل عدم ساخت و ساز وبهره برداری در مدت زمان مشخص شده، درخصوص اعطای مهلت جهت ساخت و ساز ویا فسخ تعیین تکلیف شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این جلسه یکی از مشکلات اصلی برخی طرح‌های سرمایه گذاری در استان را آشنا نبودن سرمایه گذاران با مسائل فنی و اقتصادی طرح‌ها بیان کرد و گفت:این موضوع سبب چالش‌های بزرگ در مسیر سرمایه گذاری و راکد بودن طرح‌ها می‌شود.

سید مسعود عظیمی بر ضرورت انجام مشاوره قبل از صدور جواز تاسیس صنایع به متقاضیان تاکید کرد و گفت: بسیاری از مشکلات صنعتگران و سرمایه گذاران با مشاوره صحیح و تخصصی رفع خواهد شد.

او با بیان اینکه کارشناسان این شرکت آماده ارائه مشاوره به سرمایه گذاران و ارائه طرح‌های تولیدی مزیت دار مبتنی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان هستند گفت: اجرای برخی طرح‌ها توجیه اقتصادی ندارد وسبب اتلاف سرمایه‌ها می‌شود بنابراین ضروری است متقاضیان نسبت به این موارد آگاهی بیشتری داشته باشند. 

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه حضور مشاورین برجسته و مطلع در کنار سرمایه‌گذاران از بدو تاسیس یک واحد تولیدی و اقتصادی جلوی بسیاری تصمیمات که منجر به ایجاد دشواری در کسب و کار می‌شود گفت:در این زمینه مشاوران ذیصلاحی نیزکه با شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همکاری دارند و تعدادی از آنها نیز در مرکز خدمات کسب و کار شهرک فناوری شیراز مستقر هستند می‌توانند مشاوره‌های خوبی به صنعتگران و سرمایه گذاران ارائه دهند 

او در ادامه با بیان اینکه جلسات پایش طرح‌ها، یکی از سازو کار‌های قانونی تعریف شده برای حمایت و کمک به سرمایه‌گذارانی که موفق به اجرا و تکمیل طرح خود نشده‌اند، اما در شرایط کنونی توان و امکانات لازم و قصد ادامه کار را دارندگفت:تشکیل جلسات کمیته پایش بصورت مستمر و هر هفته برگزار می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران بر اساس ارائه برنامه زمان بندی، باید برای بهره برداری طرح اقدامات لازم را انجام دهند گفت: هدف اصلی ما کمک وحمایت به منظور تسریع در راه اندازی طرح‌های صنعتی است.

در جلسات کمیته پایش، با شناسایی طرح‌های راکد و غیرفعال و احصاء دلایل غیرفعال بودن آنها، پیگیری ویژه برای فعال سازی طرح‌های که شرایط لازم را دارند صورت می‌پذیرد.

امسال و به منظورتحقق جهش تولید در شهرک‌های صنعتی با مشارکت مردم، دستور العمل‌ها و آیین نامه‌ها با رویکرد حمایت از تولید و صنعتگران تصویب و توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به استان‌ها ابلاغ و اختیارت مناسب برای تصمیم گیری تفویض شده است.

برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی طرح‌های صنعتی که در مرحله ساخت و ساز و یا نصب ماشین‌آلات متوقف شده‌اند در اولویت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قراردارد و همه طرح‌های غیر فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرندتا در خصوص اعطای مهلت به واحد‌های راکدی که دارای شرایط باشند، تصمیم‌گیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار