مدیر عامل شرکت مهندسی توسعه گاز از آغاز مطالعات برای یافتن منابع جدید انرژی در شمال غرب کشور خبر داد.

رضا نوشادی در آیین افتتاح خط انتقال گاز۲۴ اینچ اردبیل به گرمی گفت: صنعت گاز در سال‌های اخیر بالنده و رو به رشد عمل کرده است به طوری که ظرفیت تولید گاز کشور به یک هزار میلیون متر مکعب افزایش یافته که از این میزان ۸۷۵ میلیون متر مکعب گاز تحویل شبکه انتقال می‌شود.
مدیر عامل شرکت مهندسی توسعه گاز با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای شرکت مهندسی توسعه گاز ایران در زمینه طراحی و ساخت گفت: از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۲۴ در مجموع تعداد ۳۶۰ دستگاه توربین در کشور‌های مختلف راه اندازی شده است این در حالی است که تنها در سال گذشته ۲۴ دستگاه توربین و کمپرسور توسط مختصصان کشورمان تولید و راه اندازی شد.
او با بیان اینکه امروز سه سازنده تاسیسات کنترل گاز در کشور فعال است، افزود: امروز صد درصد تجهیزات تولید و ۹۲ درصد تجهیزات انتقال گاز و ۷۶ درصد تجهیزات پالایشگاهی متکی به صنعت و توان داخلی است و متخصصان ما نیاز‌های صنعت را تامین کرده‌اند.
نوشادی گفت: امروز در حالی به صادرات خدمات مهندسی فکر می‌کنیم که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حتی رانندگان ماشین آلات ما ایرانی نبودند و امروز توان ایرانی همه جا متبلور است.
او افزود: قدرت‌های خارجی امروز اقرار می‌کنند که نمی‌دانستند در شرایط تحریم، اینگونه توان خود را افزوده ایم و مطالعات لرزه نگاری را در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل کلید خواهیم زد تا منابعی برای ذخیره سازی گاز داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه گاز با اشاره به مصرف بالای گاز در کشور اظهار کرد: امروز ۸۰ میلیارد دلار گاز تولیدی را به قیمت خیلی پایین به مردم می‌دهیم و حدود ۲ میلیون خانواده تحت نهاد‌های حمایتی از گاز رایگان استفاده می‌کنند در عین حال باید توجه داشته باشیم که گاز انرژی تجدیدناپذیر است و باید به سمت بهینه سازی انرژی به ویژه در نیروگاه‌ها حرکت کنیم.
نوشادی در ادامه گفت: نیروگاه اردبیل روزانه حدود هفت میلیون مکعب گاز مصرف می‌کند. علاوه بر این شرکت مهندسی توسعه گاز برای تامین انرژی پایدار کشاورزی، گلخانه‌ها و صنعت تلاش می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.