مدیرعامل شرکت سیمان قشم گفت: روزانه یک هزار تن سیمان و یک هزار تن کلینکر در این کارخانه تولید و به بازار‌های داخلی و نیز ۶ کشور جهان صادر می‌شود.

ابراهیم عبدی گفت: اکنون محصولات کارخانه سیمان قشم به کشور‌های امارات، کویت، سومالی، عمان، سریلانکا و هند صادر می‌شود و بخش عظیمی از نیاز شهرستان قشم را تامین می‌کند.

وی افزود: به طور میانگین هر ساله ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تن از سیمان‌های تولید شده این کارخانه در داخل جزیره قشم مصرف می‌شود و ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن سیمان و کلینکر تولیدی نیز برای صادرات به خارج از کشور تخصیص می‌یابد.

مدیرعامل شرکت سیمان قشم گفت: نزدیک بودن به بندر‌های جنوبی کشور و کشور‌های حاشیه خلیج فارس از ویژگی‌های منحصر به فرد شرکت سیمان قشم محسوب می‌شود.

عبدی افزود: کارخانه سیمان قشم به عنوان واحد نمونه کیفی کشور با ایجاد اشتغال برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرد و هشت سال متوالی به عنوان واحد نمونه کیفی استان هرمزگان، ۹ سال به عنوان واحد نمونه صادر کننده محصول استان هرمزگان شناخته و یک سال موفق به دریافت نشان برتر مدیریت کنترل کیفیت کشور شده است.

وی گفت: در این کارخانه سیمان تیپ ۲، تیپ پنج، بلین بالا، لُو آلکالی و سیمان با مقاومت بالا تولید می‌شود.

کلینکر در لاتین Clinker در واقع دانه‌های حرارت دیده در تولید سیمان هستند.

کلینکر‌ها مواد دانه‌ای به قطر سه تا ۲۵ میلی متر هستند که برای ساخت سیمان به کار می‌روند که از حرارت دادن آلومینیوم سیلیکات (خاک رس) و سنگ آهک از ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ درجه سانتی گراد در طی مرحله کوره سیمان به دست می‌آید.

کلینکر‌ها را به صورت خشک برای مدت طولانی می‌توان نگهداری کرد.

کارخانه‌های تولید کننده سیمان، کلینکر را برای تولید سیمان در مناطقی که مواد خام اولیه کمیاب اند و یا موجود نیست، خریداری می‌کنند.

 

برچسب ها: صادرات سیمان ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.