مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: سهمیه استان امسال در زمینه تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره با اعتباری بالغ بر ۴۰ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

رضا خواجه ای با بیان اینکه بیش از ۱۱ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در زنجان اعطا می‌شود گفت: از این تعداد، تا کنون بیش از ۶۰ درصد منجر به عقد قرارداد شده است و با تحقق کامل این موضوع، ۱۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی نیز در مدت یک سال مقاوم‌سازی می‌شود که این جهش در سابقه بنیاد مسکن کم نظیر است.

وی اظهار کرد: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی پنج هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی معادل ۵۷ درصد در سطح استان مقاوم شده است.

به گفته این مسوول با مقاوم سازی ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در سال جاری، میزان مقاوم سازی از ۵۷ درصد به ۶۷ درصد خواهد رسید.

خواجه ای با بیان اینکه کارمزد تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی تسهیلات روستایی، پنج درصد و بازپرداخت آن ۲۰ ساله اعلام شده است، افزود: تمامی متقاضیان دریافت این تسهیلات در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر می توانند پس از اخذ پروانه ساختمانی به بنیاد مسکن شهرستان خود مراجعه کنند.

وی یادآور شد: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود ۳۵ میلیون ریال در ماه خواهد بود، که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان خاطرنشان کرد: به متقاضیانی که در سالهای قبل از تسهیلات ۲ میلیارد ریالی استفاده کرده‌اند اما موفق به تکمیل و بهره برداری از واحد مسکونی خود نشده‌اند نیز مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دیگر در قالب متمم تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: میزان کمک های بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام روستایی نیز طی سه سال گذشته، یک هزار و ۱۰۱ فقره به مبلغ ۹۱ میلیارد ریال بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.