مرکز حقوق بشر المیزان ضمن هشدار درباره شکنجه اسرای فلسطینی، بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی را با زندان‌های ابوغریب و گوانتانامو مقایسه کرد.

مرکز حقوق بشر المیزان خواستار پاسخگویی در مورد تجاوزات رژیم اسرائیل علیه زندانیان فلسطینی شد و گفت: شهادت‌ها و شواهد اخیر از مراکز بازداشت اسرائیل «سطحی از خشونت را نشان می‌دهد که با جنایات مستند در گوانتانامو و ابوغریب برابری می‌شود».

این مرکز به نقل از وکلای دادگستری اعلام کرد: «اسرا و زندانیان فلسطینی در بازداشتگاه‌های اسرائیل شکنجه‌های جسمی و روانی شدیدی را تحمل می‌کنند. آنها همچنین «از غذا، آب، خواب و دسترسی به سرویس بهداشتی برای مدت طولانی محروم بوده اند، در حالی که با شرایط زندگی بسیار سخت روبرو هستند.»

المیزان گفت که این شکنجه‌ها شامل «آویزان شدن در موقعیت‌های استرس‌زا، ضرب و شتم با چکش، کشیدن ناخن‌ها با انبردست، حمله سگ‌ها و ضرب و شتم با مشت، لگد و قنداق تفنگ سربازان است». زندانیان «در حالی که بر روی سنگ‌های تیز ایستاده‌اند در معرض آفتاب سوزان قرار گرفته‌اند، مورد آزار لفظی قرار گرفته‌اند و تهدید به تجاوز، مرگ، بمب‌گذاری و تهدید خانواده‌هایشان شده‌اند». 

بر اساس گزارش این مرکز این شکنجه‌ها منجر به شهادت چندین اسیر فلسطینی شده است، اما هیچ سابقه قطعی از تعداد کل شهدای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل وجود ندارد.  باشگاه اسرای فلسطینی تنها هویت کامل ۲۲ فلسطینی را که در نتیجه شکنجه یا سهل انگاری پزشکی جان خود را از دست داده اند، افشا کرده است، این در حالی است که گروه حقوق بشر اسرائیلی بیت سلام B'Tselem اعلام کرد که حداقل ۶۰ فلسطینی از جمله ۴۸ فلسطینی از نوارغزه از زمان شروع جنگ پشت میله‌های زندان کشته شده اند.

مرکز حقوق بشری المیزان از جامعه بین المللی خواست اقدامات فوری و قاطع را برای حمایت از اسرای فلسطینی و بستن فوری کمپ‌های شکنجه اسرائیل که در آن اسرای فلسطینی به زور ناپدید می‌شوند، را خواستار شد.

پیشتر، جنبش حماس ضمن محکوم کردن رأی دادستانی نظامی رژیم صهیونیستی برای آزادی عاملان تجاوز جنسی به یک اسیر فلسطینی، خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره شکنجه اسرا در «سدیه تیمان» شد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار